21 Aralık 2010 Salı

Vali Muşmal: "Bir parçamız artık Kırklareli’nin"



Kırklareli’nin 41. Valisi Muammer Muşmal, yaklaşık 3 ay süren görevinin ardından merkeze alındı. Bu beklenmedik karar hem vatandaşı, hem de her ne kadar belli etmemeye çalışsa da Vali Muşmal’ı üzdü. Cumartesi günü bir basın toplantısı düzenleyen Muşmal, bir yanlışı olduğuna inanmadığını belirterek, valilerin görev sürelerinin kentin gelişimi açısından bir standarda bağlanması gerektiğini belirtti. Kırklareli’nin bu istikrarsızlıktan dolayı mağdur olduğunu anlatan Muşmal, burada halkla bütünleştiğini anlatttı ve Cuma günü Kırklareli’nden ayrılacağını söyledi. Valiler Kararnamesi ile geçtiğimiz Perşembe günü merkeze alındığı açıklanan Vali Muammer Muşmal, Cumartesi günü makamında basın mensuplarıyla biraraya geldi. Toplantıya Türkiye’nin bir hukuk devleti olduğunu söyleyerek başlayan Muşmal, hukukun bir gün herkese lazım olabileceğini hatırlatarak; “Biz de devletimizin bir hukuk devleti olduğunu biliyoruz. Bu kararın hukuka ne kadar saygı olarak nitelendirilebileceğini sizlere bırakıyorum. Hukukun bize sağladığı imkanlarla halkın valisi olarak, milletimize hizmet için buraya geldik. Biz sadece iyi niyetimizle hizmet etmek istiyorduk ancak, bu fırsatı vermediler” diye konuştu.
Devlette küslük olmaz
Hoşgörünün hakim olması gerektiği bir dönemde böyle bir durumun yaşandığını dile getiren Vali Muammer Muşmal, “Ben hiç bir yanlışım olduğuna inanmıyorum. Tabii ki devlette kin, düşmanlık ve küslük olmaz. Ama bize farklı bir muamele yapıldığına, devletin valisi olduğum için böyle olduğuna inanıyorum” dedi. Bir basın mensubunun, Elazığ Valiliği sırasında kömür dağıtımına eşlik etmesiyle ilgili olarak hakkında çıkan haberlerle ilgili sorusu üzerine Muşmal, haberin tamamen çarpıtıldığını belirterek şu açıklamaları yaptı:
Sadece denetlemeye gittim
“Ben Elazığ’da vali olmadan önce Ankara'da 5 yıl vali yardımcığı görevi yaptım. Bu 5 yıllık vali yardımcılığının tamamında Sosyal Yardımlaşma Vakfı'ndan sorumlu vali yardımcısıydım. Biz orada fakir fukaraya 24 saat her türlü hizmeti yaptık. Devletin Elazığ'da da bu Sosyal Yardımlaşma Vakfı'nın görev sahası içinde olan fakir-fukaraya kömür dağıtmak gibi bir görevi var. Kış günü vatandaşlardan şikayet geldi. İyi kömür gelmediği, toz kömür geldiğine dair. Kömür dağıtılırken ben de bir denetleme yaptım. Ama bu basında; “Elazığ Valisi kucak kucak kömür dağıttı" diye çıktı. Bunun aslı astarı külliyen yalan. Ben sadece denetlemeye gittim. Bunu zaten her zaman yaparım. Vatandaştan para alınıyor mu, toz kömür mü gidiyor, evinin önüne kadar yıkılıyor mu gibi sebeplerle denetlemeye gittik.”
Vali Muammer Muşmal daha 3 ay olmadan merkeze alınmasını “Kırklareli’nde ne oldu da vali merkeze alındı? Bölücülük mü yaptık, ayrımcılık mı yaptık, şehrin önünü mü tıkadık? Anlam veremiyorum” ifadesiyle yorumladı ve burada tekrar hizmet etmeyi umduğunu belirtti.
Çok sayıda projemiz vardı
Basın mensuplarının eğer merkeze alınmasaydı ne gibi faaliyetler içerisinde bulunacağını sorması üzerine Muşmal; “Bağcılığı geliştirmek için yeni girişimlerimiz olacaktı. OSB’ye geliştirmeyi planlıyorduk. İŞGEM’i kurmayı düşünüyorduk. Ayrıca ‘Kırklareli Okuyor’ şeklinde bir hareket başlatmayı istiyorduk. Kırklareli eğitime önem veren bir il ama, eğitime önem vermek farklı, kitap okumak farklı. Ayrıca Hayvan Organize Sanayii kurma projemiz vardı” diyerek ilk etapta yapılması düşünülenleri kısaca özetledi.
Kırklareli mağdur oluyor
Açıklamasının devamında Kırklareli’nin bu tarz değişiklikler nedeniyle mağdur olduğunu da anlatan Muşmal belirli bir istikrarın sağlanması gerektiğine dikkat çekti ve “Bana sorarsanız valilerin görev süresi belirlenmeli. Böyler bir süre standartı, hem vali için hem de o ildeki çalışmalar için daha sağlıklı sonuçlar getirir” dedi.
Kırklareli’nden Cuma günü itibariyle ayrılmayı planladığını söyleyen Vali Muşmal, açıklamasında Kırklarelispor’dan da bahsetti ve Kırklareli’ye şu mesajı verdi:
Destek devam ederse Kırklarelispor 2. lige çıkar
“Ben Trakya’da ilk defa görev yaptım. Kırklareli hizmete ihtiyacı olan ve çokta yapılabilecek şeylerin olduğuna inandığım bir şehir. Kırklareli’nin aydın yapısı, vatana bağlılığı, bu bölgede böyle yapıda bir kent olarak öne çıkması beni ayrıca mutlu ediyor. Kırklareli çok iyi şeylere layık. Geldiğimizden beri Kırklarelispor’a hem maddi hem de manevi olarak elimizden gelen desteği yapmaya çalıştık. İnşallah gelen valimizde aynı desteği gösterecektir. Eğer destek verilirse, takımın 2. lige çıkacağına inanıyorum. Hem başkana, hem de sporculara başarılar diliyorum.”
Kırklareli’yi çok sevdiğini dile getiren Muşmal açıklamasının sonunda şunları söyledi:
Gelemesek bile irtibatımız devam edecek
“Halkla bütünleştiğimize inanıyorum. 35 yıldır kamu hizmetinin içerisindeyim. Bugüne kadar makamın kapısından giren herkes benim için 1. sınıf vatandaş oldu. Hayatımızın bir parçası Kırklareli’nde geçti. Gelemezsek bile irtibatımız devam edecek. Kırklareli’ndeki tüm Sivil Toplum Kuruluşları’na, siyasi parti temsilcilerine, kısacası tüm Kırklarelililere teşekkür etmek istiyorum. Haklarını helal etsinler. Daha iyi şartlarda buluşacağımıza inanıyorum.”

Hiç yorum yok: