18 Aralık 2010 Cumartesi

VALİ MUAMMER MUŞMAL İÇİN KIRKLARELİ AYAKTA.

*21 Aralık Saat: 17.30’da  Kırklareli’nde “Valimizi geri istiyoruz.” Yürüyüşü yapılacak.

Faruk Ceylan-Kırklareli

Kırklareli Valisi Muammer Muşmal’ın Kırklareli’ndeki görevinin 88. günü Sürpriz bir kararname ile merkeze alınmış, bu beklenmeyen olay Kırklareli’nde büyük tepkilere sebep olmuştu..
 Elazığ Valisiyken Kırklareli Valiliğine atanan Muşmal önceki gün de Kırklareli’nden merkeze alınmıştı. Muşmal : “Ben Devlet’in Valisiyim Hayatım boyunca birilerine yaranmak için asla ve asla bir adım atmamışımdır. Devletin valisi olarak, koltuk sevdası ile değil, ülkeme ve milletime hizmet sevdasıyla hareket etmişimdir. Ben sadece devletin ve Millet’in  valisi oldum, Millet’e hizmet etmeyi de ibadet saydım. Görevden alınışım Türkiye'de pek alışılagelmiş bir durum  değil. Beni Elazığ Valisi'yken de merkeze almışlardı. Mahkeme kararıyla Elazığ'a geri döndüm. 17 gün sonra  da tekrar Elazığ'dan aldılar ve Kırklareli’ne gönderdiler.Bu  görülmemiş bir şeydi ama  Biz  yinede olur böyle şeyler diyerek Kırklareli'ne gelmiştik. Şimdi 2,5 ayda  buradan da aldılar. Hakikaten böyle bir şey beklemiyordum. Tam göreve sarılmıştık. Bizim amacımız, Vatan’a, Millet’e Devletin valisi olarak hizmet etmek ama  fırsat verilmedi.  Devletin Valisi olduğumu ifade etmem rahatsızlık mı  veriyor bilmiyorum.  İsrarla tekrar ediyorum. Ben Devletin, Millet’in  Valisiyim.  Görevden alınışım benim için üzücü bir durum Bir Vali  Hiçbir şey yokken gerekçesiz görevden alınır mı? " dedi.
Muşmal, valiler kararnamesi için yargıya başvuracağını söyledi. Elazığ'da 3 kez mahkeme kararı ile geri döndüğünü hatırlatan Vali Muşmal, Türkiye'nin bir hukuk devleti olduğunu ve Elazığ'dan sonra geldiği Kırklareli'nde 88 gün sonra görevden alınmasını 'Türkiye'de ilk kez "Bana uygulanan bir sistem" diyerek açıkladı.
Vali Muşmal, 88 günlük Valilik görevi ile Kırklareli,’nde en kısa süre Valilik yapan isim oldu.
Göreve geldikte kısa bir süre sonra Kırklareli’liler tarafından çok sevilen Vali Muammer Muşmal, spora olan tutkusu ile de  kısacık görev süresi içinde Kırklarelispor’a 40 bin lira nakti yardım yapılmasını sağlamıştı. "Kırklareli’nde kalırsam, Kırklarelispor’u önce 2. lige, ardından da 1. lige çıkarmak için ne gerekiyorsa yapacağım.” Demişti. “ Kırklareli’nde kalırsam” derken, sanki Kırklareli’ndeki görevinin uzun sürmeyeceğini tahmin etmişti.
26 yıl sonra Kırklarelispor maçına giden ilk Vali olan Muşmal, tüm maçlarda da yerini almış ve maddi desteğinin yanında manevi olarak ta destek vermişti. Kırklarelispor taraftarıyla bütünleşen Muşmal spor camiasının da büyük sevgisini kazanmıştı.
İlçelere, beldelere ve köylere geziler düzenlemiş,halkın sorunlarını yerinde tespit etmişti.  Yaptığı toplantılarda kurum müdürlerine de prosedürlerin dışına çıkabilmelerini salık veren Muşmal hantal bürokrasi çizgisinin dışında bir çalışma performansı sergilemiş ve 7’den 70’e herkesin sevgisini kazanmıştı.
Şimdi bu kadar kısa sürede Kırklareli’lilerin gönlünde taht kuran  Vali için  Kırklareli ayakta.
Kırklarelispor taraftar grubu 39 Gençlik’in başını çektiği ve Kırklareli’nde çeşitli Dernek ve kuruluşlar ile Vatandaşın büyük katılımının sağlanacağı organizasyonla
21 Aralık saat:17.30’da  VALİMİZİ GERİ İSTİYORUZ” adlı büyük bir yürüyüş düzenlenecek.  Yürüyüşün, Kırklareli tarihinde yapılan en büyük protesto yürüyüşü olması bekleniyor.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

SAYIN VALİMİZ BEN DEVLETİMİN DEĞİL HÜKÜMETİN VALİSİYİM DESEYDİ NE BURADAN ALINIR BELKİDE GÜZEL YERLERE BİLE GETİRİLEBİLİRDİ BENCE