30 Aralık 2010 Perşembe

MİLLETVEKİLİ TURGUT DİBEK " MUŞMAL'IN GÖREVDEN ALINMASINA "AKP BU KONUDA ÇOK FÜTURSUZ" DEDİ.

Kırklareli Milletvekili Turgut Dibek Vali Muammer Muşmal'ın  Merkez Valiliği göreve alınmasını değerlendirerek, 'AKP bu konuda çok fütursuzdur' dedi.

Dibek, parti binasında yaptığı basın toplantısında, Kırklareli Valisi Muammer Muşmal'ın  merkeze atanmasından dolayı üzüldüğünü söyledi.

'AKP devletin valisi istemiyor. Kendilerinin her türlü emrinde olacak olan kamu görevlileri isteyor' diyen Dibek, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

'AKP bu konuda çok fütursuzdur. Devlet anlayışları tamamen siyasetin içinde ve devleti yönetirken bir partiyi yönetmek duygusuyla hareket  ediyorlar. Başbakanın referandumda söylediği bir söz vardı 'tarafı olmayanlar bertaraf olur' diye. Bu sadece iş adamları için veya diğer kesimler için değil devlet memurları içinde geçerli. Onların istediği uygulamaları yerine getirmeyen valileri de bir şekilde bertaraf ediyorlar. Valimizin buraya gelişi 3 ay olmadı. 70. günde sanıyorum kararname çıkmıştı. Oradan da açıkça kötü niyet olduğu ortaya çıkıyor. Vali bey buraya Elazığ'dan gelmişti.Elazığ 'dan buraya gelmeden önce 3 kez kararname ile merkeze alınmıştı ve tekrar görevine iade olmuştu. Ama bu kez kendisini merkeze almadılar,Kırklareli'ne yolladılar. Siyasetçi olarak buradaki valilerden hiçbir şey istemiyoruz. Biz halkımızın buradaki valilerimizle ilgili düşüncelerinin olum olduğunu duyunca mutlu oluyoruz. Ben 70 günde bir valinin kent halkı tarafından sevilmesi, saygı görmesi, yerel basın, kamuoyu tarafından takdir edilmesini çok güzel karşıladım. Bu valinin bir başarısıdır.'

- KIRKLARELİ'NDEKİ DİĞER SIKINTILAR-

Kırklareli, Milli Eğitim Müdürlüğü'nde de aynı sıkıntıların yaşandığını ifade eden Dibek, şunları kaydetti:

'Kırklarelide eğitim başarımız ve eğitim politikamız da ciddi aksamalar olduğunu görüyoruz. Gerek ÖSS'de gerek Sbs'de, gerek puanlarda, gerek yerleştirmede çok ciddi dereceler elde ediyorduk. Şimdi bu derecelerinde gittikçe düştüğünü görüyoruz. Artık sonuçlar açıklandığı zaman Kırklareli  ismi geçen bir il konumunda değil. Bunun altında yatan nedenlerden bir tanesi başıboşluk. Bunu Milli Eğitim Bakanı   ile de görüştüm ve 'Kırklareli'ne niye böyle bir uygulamayı laik görüyorsunuz' diye. Bunlara benzer olaylar Tarım İl Müdürlüğü'nde de oldu. Bunu Kırklareli hak etmiyor. Bu yapılan bir anlamda Kırklareli'ne  bir saygısızlıktır, hakarettir. Kırklareli halkı tercihini özgürce kullanıyor.Kırklareli  halkı referandumda, yerel seçimlerde bir karar vermiş ve buna saygı duyacaksınız. Kırklareli  halkı zamanı geldiğinde 'gerekli yerlere bunun cevabını verecek diye düşünüyorum.'

Hiç yorum yok: