3 Aralık 2010 Cuma

Tribün

“ HAYDİ BABA SIRA SENDE  BABA….ESKİ…BABA…ESKİ..”
Faruk Ceylan
Trakya’da son dönemlerde futbol adına güzel şeyler oluyor.  Birlik beraberlik ve kardeşlikle Kırklareli  tutkunluğu  yıllardır  yeşil sahalarda özlem duyulan bir olguydu. Geçmişte düşman kardeşler gibi olan Kırklareli takımları  artık birbirini seven ve destekleyen kardeşler haline geldi. Profesyonel ligte mücadele eden iki Kırklareli takımı Kırklarelispor’la Lüleburgazspor  bunun temelini attı. Şimdi tribünlerde iki kardeş kulüp taraftarı formalarını giyerek birbirlerini destekliyorlar
Bu kardeşliğin temeli İki kulüp başkanı tarafından atıldı. (Volkan Can ve Siyami Aslan)  Tabiki 39 Gençlik taraftar grubuyla, Lüleburgazspor taraftar grubunu da unutmamak gerekir. Onların payı da çok büyük.  Rekabetin sadece saha içinde olması, rakip bile olsa maç sonunda sahadan birbirini tebrik ederek ayrılmak ve takımlarının başka takımlarla yaptığı maçlarda da birbirlerine destek vermesi kadar güzel bir şey var mı?  Artık  yürekler iki takım için çarpıyor.  İnşaallah bu takımlar Babaeskispor’la üç olacak.
Şimdi sıra Babaeskispor’da. Süper ligte başarılarını keyifle takip ettiğim Babaeskispor’un bu yıl 3. Lige çıkacağına gönülden inanıyor ve destekliyorum. Başkanları İlker Dursun ve  Antrenörleri Günay Benice ile  bunu başaracaklarını aldıkları sonuçlarla ispat ediyorlar. Dileğim geçmişte olduğu  gibi Kırklareli’nin liglerde üç profesyonel takımla temsil edilmesidir.
*****
Askerliğimi  1986 yılında Elazığ’da yapmıştım. Ealzığspor’un tüm maçlarını izliyor ve  “Elazığ ULUOVA”  gazetesinde  “YABANCI GÖZÜYLE” adlı köşemden spor yorum ve eleştrileri yapıyordum. Elazığspor’un  üst üste aldığı kötü sonuçlardan sonra ağır bir eleştri yazısı yazmıştım. Elazığ’ın zenginlerine sitem etmiş ve kantarın topuzunu da kaçırmıştım biraz. Onlara aynen şöyle demiştim köşemden: “ Yazıklar olsun Elazığ’ın iş adamına, zenginine. Trakya’nın 50 bin nüfuslu Kırklareli’sinde üç profesyonel takım var,  (Kırklareli,Lüleburgaz ve Babaeski) siz burada bir takıma sahip çıkmıyorsunuz. Onları örnek alın. Cebinizde akrep’mi var?” demiştim. Tabi ki Kırklareli’nin nüfusu  Lüleburgaz ve Babaeski’yi de koyarsanız 50 bin değildi ama biraz gaza getirmek adına yazmıştım. Yazının ardından gazete sahibi beni aradı  Hafta sonu Beritan otel’de yemeğe davetlisin dedi. Birlikte yemeğe gittik. Davet e gittik. Zebella gibi adamlar toplanmıştı.  Masaya oturdum. Yemekler geldi herkesin gözü üzerimde. Kimse konuşmuyor.Hoşgeldiniz diyende yok. Birkaç dakika geçtikten sonra  Davet sahiplerinden  pala bıyıklı köstekli saatli olanı  Faruk Ceylan sen misin kardeşş. Dedi. Ve başladı konuşmaya. Sen bizi tefe koymuşsun. Fena  kafa tutmuşsun. Hem de Elazığ’lı  değilsin. Zaten Elazığ’lı olsaydın bize kafa tutulmayacağını bilirdin. Deyince. Tamam dedim Dananın kuyruğu birazdan kopacak. Sonra çatık kaşla bunları söyleyen pala bıyıklı  gülümsedi ve  helal olsun sana genç kardeşim. Yazını okuduk. Oturduk konuştuk. Seni haklı bulduk. Sen yabancısın, köşende yabancı gözüyle. En sağlam eleştriyi senin yapman doğru olan. Dedim ya burada ki insan bize bunları söylemeye cesaret edemez. Ama sen bizim için, bizim takımımız için  söylemişsin. Doğru’da söylemişsin. Sağ olasın  kardeş. Sana teşekkür ederiz. Dedi.  Yazdığım yazının ardından ve bu davetten sonra Elazığ’da en tanınan ve sevilen insan oldum. Her gün 8. Kolordu’ya tepsi tepsi baklavalar geliyor du. Bunun yanı sıra bir sürü de ziyaretçi. Duyan geliyor du adeta. Kısa sürede arkadaş olmadığım esnaf kalmadı. Hafta sonları da gündüz Elazığspor’un maçları, gecede Beritan otelde daimi konuktum. Bu anımı sizinle paylaştım. Çünkü yine o yıllarda olduğu gibi  benim memleketimin üç  profesyonel takımı var. Diyerek övünmek istiyorum. Onlarla gurur duymak istiyorum ben . Umuyorum Kırklareli’li olan, Lüleburgaz’lı olan, Babaeski’li olan tüm hemşehrilerim benimle aynı duyguları paylaşıyordur.
Haydi Baba sıra sende. “ Baba…. Eski….Baba….eski”
39 GENÇLİK GÜRAY KIZILAY
Güray Kızılay kardeşimden bir mail aldım. Ben 39 gençlik tarftar grubunun bir üyesiyim. Parçasıyım diyor Güray kardeşimiz. Kırklarelispor’un 2. Lige çıkcağıana gönülden inandığını ifade ederek, “ Kırklarelispor aldığı sonuçlar ve bulunduğu yer itibariyle bizi mutlu ediyor. Ancak her şeyin en iyisine layık futbolcularımızın maddi sıkıntıları bulunmakta. Başarının devamı için bunların çözümüne ihtiyaç var. Sayın Valimizin Kırklarelispor’a sağladığı maddi ve manevi destek bizleri çok mutlu ediyor.. Böyle bir Valimizin olması bizim için büyük şans. Her maçımıza geliyor, imkanlar ölçüsünde de maddi destek sağlıyor. Ancak bu maddi desteğe herkesin katılması lazım. Tüm Kırklareli’liler bu takıma maddi destek sağlamak için gayret göstermelidir. Futbolculara taahhüd edilen paralarının zamanında ödenemediği söyleniyor. Bunların yaratacağı huzursuzluk takımızın başarısını olumsuz etkiliyecektir. Yönetimimize güveniyoruz. Mutlaka soruna çözüm bulacaklardır ama Valimiz gibi herkesin destek sağlamsının gerekliliğine inanıyoruz. Biz bu sorunların üstesinden gelineceğine inanıyoruz. Bu takım ve bu taraftar 2. Ligi hak ediyor” diyor Güray kardeşim. Sana tamamen katılıyorum Gürak’cım. Tüm arkadaşların duygu ve düşüncelerini benimle paylaşmasını istiyorum. Bana ulaştıracağınız güzel önerilerinizi mutlaka değerlendireceğim ve Kamuoyuna duyuracağım. Teşekkür eder, sizde Kırklarelispor’umuzada başarılar dilerim. Hoşça kal.
Tüm okurlarımın duygu ve düşünceleri için adresim: fceylan39@mynet.com.
TEŞEKKÜR…
Trakyaspor internet gazetesinde   Tribün köşemden  “KIRKLAR LİDERİ KRAL MİÇİ’NİN TELEVİZYONLARA JENERİK OLACAK GOLÜ  İLE DEVİRDİ” Başlıklı  yazımın siz değerli okurlarım tarafından 147  defa   okunarak, 19 olumlu yorum yapılmasından,  “KIRKLARELİSPOR DÖKÜLDÜ SEYREDENLER YIKILDI”  başlıklı yazımın da 141 defa okunarak 10 olumlu yorum yapılmasından dolayı hepinize candan teşekkürlerimi, saygı ve sevgilerimi sunarım.
Daha önemlisi 1 Arlık 2010 günü akşamı  tarafımdan yayım hayatına başlayan KIRKLARELİ HABERCİ  adlı internet gazetesinde  yayımlanan haberlerimin  tarafınızdan 50 defa okunması da beni ziyadesiyle memnun etti. Daha birçok okuruma yayım hayatına geçen Kırklareli haberci’yi  tam olarak duyuramadığım halde gösterilen teveccüh benim için çok önemli.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

süpersin abi. kırklareli kardeşliği konusundaki hassasiyetini ve gayretini herkesin örnek alması lazım.
necmi konuray

Adsız dedi ki...

internet gazeteniz hayırlı olsun. haber ve yorumlarınızı önadım gaztesinden zevkle takip ediyordum. şimdi akşam eve gelince ilk işim sayfanıza girip yorumlarınızı okumak oluyor. babaeski yazınız için teşekkür ederim.
tamer güney

Adsız dedi ki...

kırklar yırtari lüleburgaz oley, baba... eski. teşekkürler faruk ağabey. sen spora da, habere de yeni bir soluk getirdin.

ufuk ergin

Adsız dedi ki...

işte kırklareli'lik budur. sağolun faruk ceylan. sizi tanımıyorum ama kaleminizle güzel şeylere imza atıyorsunuz. sizi bizzat tebrik etmeyi çok isterim.
internet gazetenizi çok beğendim. tekrar sağolun, teşekkürler

turgut mesçi

Adsız dedi ki...

inşaallah seneye babaeski de profesyonel ligte oacak. yazdıklarınıza tamamen katılıyorum. internet gazeteniz hayırlı olsun
mehmet siper

Adsız dedi ki...

birlik,beraberlik için gayretinize katılmamak mümkün değil. teşekkür ederiz. hepimiz bu bilinci yerleştirmek için çaba sarf etmeliyiz. teşekkürler faruk bey. internet gazeteniz hayırlı,uğurlu olsun. alper selim candan

Adsız dedi ki...

gazeteniz hayırlı olsun. yazınız tek kelimeyle harika.tebrikler ve teşekkürler.
aslı gürcan

Adsız dedi ki...

harika yorum. mükemmel konu. kırklareli birliği konusunda geç bile kalındı.tebrikler ve teşekkürler.
semih sancar

Adsız dedi ki...

internet gazetesi hayırlı olsun. yazınız çok güzel kaleminize sağlık.
kemal turan

Adsız dedi ki...

elinize sağlık faruk bey. konu mükemmel. herkesin bu mükemmelliği dalga dalga yayması için çaışması gerekiyor. internet gazeteniz de hayırlı olsun.
canan toros

Adsız dedi ki...

ağbi yazılarını takip ediyorum senden birçok şey öğreniyorum.. iyki varsın yüreğine sağlık
Sercan Dönmez