11 Aralık 2010 Cumartesi

Edebiyat tarihindeki Kırklarelili üç kadın tanıtılacak



Gerek Trakya gerekse Türk Edebiyatında roman, şiir ve hikâye yazarlığında Kırklareli'nde "İLK"leri oluşturan üç kadın Fatma Aliye, Fatma Hürmüz ve Hatice Opak Bilgin'in tanıtımı için Kültür ve Turizm Müdürlüğünün bir tanıtım programı hazırladığı öğrenildi. Vali Muammer Muşmal'ın talimatı ile hazırlanan programda yer alan Fatma Aliye Hanım ünlü devlet adamı ve tarihçi Ahmet Cevdet Paşa'nın kızı. Fatma Hürmüz Hanım ise bugün üzerinde üç köyün yer aldığı Arizbaba Çiftliği sahibi şair Tevfik Beybaba'nın kızı, şair Servet Bey'in eşi. Hikâye yazarlığında "İlkler" den olan şair, gazeteci yazar Hatice Opak Bilgin ise İnece Kasabasından yetişmiş, iş adamı Mehmet Bilgin'in eşi.
Kadın edebiyatçıları programında ayrıca Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Kırklareli İl Temsilcisi Öğretim Görevlisi Münür Saygın, yardımcısı, Öğretim Görevlisi şair İbrahim Bolçelik, araştırmacı yazar Nazif Karaçam tanıtacaklar. Yetkililer bu programın Kırklareli'nde bir ilki oluşturacağını kaydetti. 
Kaynak: Önadım

Hiç yorum yok: