5 Aralık 2010 Pazar

KIRKLARELİ GÜNLÜĞÜ

HEMŞEHRİMİZ BURAK AKKUL TREN YOLUNU GEÇEN HERKESE ÖRNEK OLSUN…
Faruk Ceylan

Burak Akkul. Merhum Küçük Mustafa'nın torunu, Aydın Akkul ağabeyimin de oğludur. Kırklarelili olupta onu tanımayan yoktur sanırım. Kırklareli eşrafında Mustafa ağabey de, Aydın ağabey de hem çok tanınan, hem de çok sevilen iki değer.  Kırklareli için hep iyi şeyler yaptılar. Nur içinde yatsın Mustafa ağabey azıcık aksiydi, ama toplum için hep faydalı bir insan oldu. Zaten insanlar onu o aksi haliyle sevmişti.  Babam Kasap Hüseyin Ceylan'la çok sevişirlerdi. Zaten Babam da Mustafa amcanın mizacındaydı, ama Kırklareli'nde sevmeyeni pek yoktu. Dedik ya insanların insanları o haliyle kabul etmeleri ve sevmeleri çok önemli. Tabi ki o insanların da kendilerini öyle kabul ettirebilmeleri. 
Geçmişi yad etmişken burada bir anımı da paylaşmadan geçemeyeceğim. Babam işe aldığı çırakları kendi yöntemiyle sınardı.  İşe yeni başlamış on beş-on altı yaşlarında çırağa bir liste verdi. " Bak evladım bu listedekiler sucuk malzemesi,  akşam sucuk yapacağız güzelce oku ve Küçük Mustafa amcandan alda gel" dedi.  Çocuk listeye baktı okuduktan sonra hışımla dükkândan çıktı. Ardından kahkahalar yükseldi. Listedeki sucuk malzemeleri şunlardı: 100 gr davul tozu, 80 gr minare gölgesi, 50 gr'da yumurta sapı.  Az sonra çocuk elinde küçük bir külahla geldi. Babam külahı açtı. Mustafa amca tuzlu fıstık kavanozunda birikmiş fıstık kabuk ve tuzlarını külaha doldurmuş ve çocuğu geri yollamıştı. Babamın mizahi göndermesine, aynı mizah anlayışıyla cevap vermesi muhteşemdi.
Geçmişte Aydın ağabey için Küçük Mustafa'nın oğlu tanımlaması yapılırdı. Sonra Aydın ağabeyin oğlu Burak oldu. Burak'ta Aydın Akkul'un oğlu olarak tanımlandı. Çocukluğunu bildiğimiz o Burak büyüdü. Adını Türkiye'ye duyurdu. İşinde büyümesi fiziki büyümesinden hem daha hızlı oldu, hem de fiziki büyümesini fersah fersah geçti. Artık Aydın ağabey de Burak Akkul'un babası olarak tanımlanmaya başladı. Ne güzel değil mi? 
Burak kardeşimizin adını ilk defa televizyon programları yazdığı zamanlarda prog-ram sonunda hızlıca geçen yapımcı kadrosunda görmüştüm.  "Acaba isim benzerliği mi, yoksa gerçekten Aydın ağabeyin oğlu Burak Akkul mu?" diye düşünmüştüm. Sonra Burak'ın bizim Burak olduğunu öğrenmiştim. Çok sevinmiştim. Biraz fazla Kırklarelici olduğumdan mı? Yoksa memleketimi ve onun insanını çok sevdiğimden mi bilmem ama bir Kırklarelilinin Kırklareli sınırları dışında güzel şeyler yapması,  geçmişini unutmamış olmasıyla toplumun büyük kesiminin takdirini kazanması bana tarifi imkânsız mutluluk ve gurur veriyor. Ülke çapında başarı elde edenlerin gururu çok daha fazla olsa da, Kırklareli sınırları içinde de iyi şeyler yapanı aynı duygularla anıyor ve benim ona sağlayacağım bir katkı olduğunda sonuna kadar destekliyorum. Bu destek bazen bir tribün fanatiği kıvamında bile olabiliyor. Bu herkes için öyle mi? Onu çok bilmiyorum. Ama öyle olmasının bir gereklilik olduğunun kabulünü istiyorum.  
Kırklarelili olduğu için gurur duyduğum bir ikinci isimde Candan Erçetin. Her fırsatta Kırklarelili olduğunu söylemesi, doğduğu yaşadığı bu yerden övgüyle bahsetmesi de bizler için gurur verici. O da tüm şöhretine rağmen çıktığı kabuğu beğenenlerden. Tabi ki böyle olunca sevilenlerden oluyor. 
Sevgili Burak kardeşim. Siz kendinizi Türkiye'de kabul ettirmiş bir sanatçısınız. Ben size övgüler sıralayıp, sizin tanıtımınızı yapacak değilim. Benim bildiklerimi zaten herkes biliyor. Bu şehrin bir gazetesinde yazan biri olarak sizin gibi bir değere kayıtsız kalmamın doğru olmayacağını düşünerek yazdım. Sizin de memleketinizde bir basın kuruluşunda yazma erdemini göstermeniz, kabuğunuzu beğenmeye devam etmeniz çok insan için örnek alınacak bir durum. Çünkü burada yaşayan insanlar kendi ellerinin üzerinde yücelttiği, hayatında hiç gelemeyecek yerlere getirdiği bazı insanları ‘bizim insanımız’ diye aradıklarında hiç bulamadılar. Sizi kimse bir yere getirmedi, kendi bileğinizin gücüyle bir yerlere geldiniz. Tamamen kabiliyetinizle bir değer yarattınız. Sonra da geriye dönüp ‘bu insanlar benim insanım, bu memleket benim’ dediniz. Tren yolunu geçen herkese örnek olsun.  
Kalemimle Kırklareli'nin güzel insanlarına güzel bir şeyler sunma ve bazı mesajları ulaştırma gayreti içinde olan biri olarak, size teşekkür ediyor sevgilerimi sunuyor, başarılarınızın daim olmasını diliyorum. 

21 yorum:

Adsız dedi ki...

sn. ceylan. burak'ı sayenizde öğrendim. bende gurur duydum. sizde ona da bir kırklareli'li olarak teşekkür ederim. kırklareli'lik bilincini yerleştirme çabalarınızdan dolayı da ayrıca kutlarım
türkan sonçağ

Adsız dedi ki...

kutlarım. böyle genç hemşehrilerimizi desteklemeniz, onlara şevk vermeniz taktire değer teşekkürler faruk ceylan

Adsız dedi ki...

faruk abi yine her zamanki gibi on numarasın, internet gazeten hayırlı olsun. önadımdaki yazılar umarım burada var. artık sizi buradan daha rahat takip edeceğim. sizi seviyorum. tarık eğin

Adsız dedi ki...

bize hep güzel örnek oluyorsunuz. kırklareli insanına sahip çıkmanın gerekliliğini sizden öğreniyoruz. yazıyı okuduktan sonra google den burak'a baktım. hakkında bilgi sahibi oldum. oanada yağtığı güzel şeylerden teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim. burak'ı tanıyorum. bende sizin gibi onu hem seviyor, hemde gurur duyuyurum.
bunu köşenizde duyurmanız çok güzel. anlatımınız ve aktardığınız anektot'ta harika.
nesrin bağcı.

Adsız dedi ki...

teşekkürler faruk ceylan. Burak'ı bize tanıttığın için. babasını tanıyoruz ama burak'ı tanımıyorduk sağ olun. kaleminize sağlık. ayrıca internet gazeteniz hayırlı olsun. beğendim ve sürekli takip ediyorum.
sevda gürbüz

Adsız dedi ki...

sayın ceylan. zaten her zaman ilginç ve kaliteli yorumlarınızla önadım'dan yazılarınızın tiryakisi oldum. şimdi sizi buradan daha kolay takip ediyorum. hayırlı olsun. başarılar. burak'a da treşekkürler. kırklareli'ni unutmaması da taktir edilecek bir durum.
yağız duran

Adsız dedi ki...

internet gazeteniz hayırlı olsun. size ulaşmak ve izlemek benim için kolaylaştı. teşekkürler. burak gibi genç bir yeteneği de bize tanıtmış olmanız tarafımdan çok sevindirici. hakkında internette araştırma yaptım. kırklareli'den yetişmiş bir değer onada başarılar dilerim. lütfen kendisine iletin. hoşçakalın sayın ceylan

Adsız dedi ki...

internet sayfanız hayırlı olsun. burak'ı tanımak çok güzeldi. sağolun
yakup bakır

Adsız dedi ki...

teşekkürler faruk bey. internet gazeteniz hayırlı olsun. artık sizi buradan izliyorum. bayağı iyi oldu. burak'ın küçüklüğünü biliyorum. ne güzel işler yapmış. helal olsun. bizi bu konuda bilgi sahibi yapmanız sevindirici sağolun. muzaffer devrm

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun. güzel bir sayfa. tabiki en güzel tarafı size daha kolay ulaşmak. yazınız yine ilginç ve çok güzel.
sabri tuncan

Adsız dedi ki...

faruk bey, burak'ı sizin sayenizde tanıdım. yazdığı kitapları internetten buldum. çok mutlu oldum. teşekkür ederim.
yazınız mükemmel, elinize sağlık. interenet sayfanız çok güzel hayırlı olsun.

murat candar

Adsız dedi ki...

hemşerimiz burak'ı tanıtmanıza sevindim. büyük erdem bu. böyle yetenekli gençlere herkesin sahip olması gerekir.
güler ışık

Adsız dedi ki...

aydın abinin oğlu demek. nekadar güzel ya. babasını iyi tanıyoruz ama burak'ı sayenizde tanıdım. çok sağ olun.

Adsız dedi ki...

herzamanki gibi çok güzel yazmışsınız. Ben Kırklareli'liyim. sizi tanıyorum ama hiç görüşmedik. bizzat tanışmak isterim bu güzel yazıları yazanı. Burak'ıda tanımıyordum ama onuda tanıttınız. ne mutlu bize.
fırat debreli

Adsız dedi ki...

Faruk bey her zaman güzel ama bu yazı konu olarakta çok güzel.
Ayşe Fidan

MEHMET ÖZAY dedi ki...

Faruk abicim farkındamısın yok olmuş olan Kırklarelimize ve buranın inasanına değer verme sahip çıkma (kırklarelicilik) zihniyetini yazıların konuların ve ele alış biçiminle tekrar ayağa kaldırdın cani gönülden kutlarım seni Buraj kardeşimize de yolunun dahada açık olması dileklerimle.
MEHMET ÖZAY

Adsız dedi ki...

elinize sağlık. gazeteniz hayırlı olsun.
nevin burçlu

Adsız dedi ki...

eline, kalemine sağlık faruk bey.
nevin baran

Adsız dedi ki...

yazılarınızı keyifle okuyorum. internet gazeteniz sayesinde size daha kolay ulaşıyorum artık. teşekkürler faruk bey
birsen bağcı

Adsız dedi ki...

teşekkürler sayın ceylan. güzel yazılarınızın devamını diliyor. gazeteniz hayırlı olsun diyorum.

cemal yaman