23 Haziran 2016 Perşembe

ÜNİ-PER-SEN Genel Başkanı Güzel Bombaladı!


Faruk CEYLAN
Üniversite İdari Personel Sendikası Genel Başkanı İbrahim Güzel, Genel Başkan Yardımcıları ile bir araya gelerek gazetemize açıklamalarda bulundu. Genel Merkezi Kırklareli’de bulunan ÜNİ-PER-SEN Sendikası Genel Başkanlığı adına gazetemize konuşan Genel Başkan İbrahim Güzel, Üniversite İdari Personelinin hiçbir dönemde haklarını alamadığını dile getirerek, ÜNİ-PER-SEN olarak Türkiye’deki tüm Üniversite İdari Personelinin haklarının iade edilmesi için çalıştıklarını, bir yıl önce kurdukları Sendikalarının  çok kısa bir sürede, Türkiye’de bulunan tüm Üniversitelerde yer alarak, üye bazında çığ gibi büyüdüğünü ifade etti.

Genel Başkan İbrahim Güzel, açıklamalarına şöyle devam etti; “Bizler üniversite personeli miyiz yoksa 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi çalışan memur muyuz?
Bizler eğer üniversite personeli isek; üniversite personeli olmanın getirdiği hakları eksiksiz olarak istiyoruz. Üniversite personelinde olması gereken haklara gelecek olursak, 
1} Yüksek Öğrenim Tazminatı 
2} Kuruluş Geliştirme Ödeneği
3} Kıyafet serbestisi
Bizleri üniversite personeli değil de 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi çalışan memur olarak görüyorsanız, en basit hakkımız olan tayin hakkını istiyoruz. 
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre çalışan üniversite idari personeli, üniversitelerin kendine özgü durumları nedeni ile diğer memurların faydalandığı bazı haklardan yararlandırılmamaktadır.
Üniversitelerin sadece bulundukları şehirlerde bağlı birimleri olması nedeniyle 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi çalışan hiçbir memurun eş durumu, sağlık durumu, özür durumu ve sair sebepler ile yer değiştirme ve tayin işlemleri yapılamamaktadır. Üniversite personelinin yer değiştirmesine imkan sağlayan tek hukuki düzenleme kurumlar arası nakildir. Nakil olmak isteyen memur bir kurum bulduğu takdirde kendi üniversitesinden muvafakat alma hakkına sahip olabiliyor. Ancak bu muvafakat çoğu zaman verilmediğinden birçok üniversite personeli mağdur edilmektedir. Ayrıca son yıllarda açıktan atama ve merkezi atamalarda yapılan düzenlemelerle kontenjanlar kısıtlanmış, kurumlar arası nakil olmak isteyen memurun kurum bulması iyice zorlaşmıştır. Bu durum aile bütünlüğünün parçalanmasına, çalışma performans ve kalitesinde düşüşe, yapılan keyfi uygulamalar nedeniyle de psikolojik baskıya dönüşmektedir. 
Üniversitelerde çalışan memurların tayin ve nakil işlemleri ile ilgili sorunların ve keyfiliğin ortadan kaldırılması için YÖK tarafından acil bir düzenleme yapılması gerekmektedir. Her yıl üniversiteler arasında tayin ve yer değiştirme kontenjanlarının açılması ve sadece hizmet yılı esası getirilmesi, bu işin rektörlerin insafına bırakılmaması gerekmektedir.”

Hiç yorum yok: