25 Eylül 2016 Pazar

MHP Üst Kurul Delegesi şüpheli sıfatıyla Jandarmaya çağırıldı. İmza Kontrolü yapıldıktan sonra serbest bırakıldı

MHP Genel Merkez Yöneticilerini
Allah'a havale ediyorum.
Kırklareli’de MHP üst kurul delegesinin ve Tekirdağ’da son seçilmiş MHP  İl Başkanının, sırf  Meral Akşener’e destek verdikleri için MHP Genel Merkezi tarafından göz altına aldırıldığını  iddia ederek  Ulusal Basında yayın yapan Yeni Çağ Gazetesine açıklamada bulunan Kırklarelide MHP’nin son seçilmiş İl Başkanı Kürşad Yamaner’in, yaptığı açıklama Yeniçağ Gazetesinde “Delegeler Gözaltına alınıyor.” Başlığı ile  yer almıştı.  Yamaner’in Yeniçağ Gazetesine yaptığı bu açıklamanın ardından,  Jandarma tarafından Kırklareli’de gözaltına alınan Şayip Tural’ı bulduk ve kendisiyle konu hakkında görüştük.
Jandarma tarafından göz altına alınan  MHP Kırklareli üst kurul delegesi Şayip Tural daha önce de MHP’nin Kırklareli Babaeski İlçe Başkanlığı görevinde de bulunduğunu belirterek gözaltı hakkında şunları söyledi; “ Daha önce MHP Babaeski İlçe Başkanlığı görevinde bulundum. Küçük yaşlardan beri ülkücü hareketin içindeyim ve partimizin üst kurul delegesiyim. Kırklareli’de bulunan tüm delegeler gibi  bende partimizde değişimden yanayım. Bunun için diğer delegelerimiz gibi Meral Akşener hanımefendinin Genel başkan olması için yapılacak kongre ve tüzük değişikliği hakkında, sayın Akşener lehinde noter tastikli imza verdim. Bunun için iki defa Ankara’ya giderek  imzaladığım resmi destek evrakımı Meral Akşner’e  teslim ettim. Açık desteğimden  bir zaman sonra Jandarmadan şüpheli şahıs olduğum gerekçesiyle telefonla ifadeye çağırıldım. İfadeye gitmezsem Jandarmayla mevcutlu olarak götürüleceğim söylendi. Bunun üzerine  Babaeski İlçe Jandarmaya gittim.  Şüpheli olarak çağırıldım ya, hangi suçtan şüpheli olduğumu sordum. Bu konuda bana bir şey söylemediler.
Şayip Tural, görevden alınan
MHP İl Başkanı Kürşad Yamaner ile
 
Sorguda, son zamanlarda Ankara’ya gidip gitmediğim soruldu.  Gittim deyince,  bu defa görevli jandarma komutanı Ankara’ya ne yapmaya gittiğimi sordu. MHP üst kurul delegesiyim, Meral Akşener’e destek için gittim. Tüzük değişikliği ve Genel kurul için noter tastikli imza sirkilerimi götürdüm dedim.
Bana oturarak ve ayakta olmak üzere hem sol elimle, hem de sağ elimle imza attırdılar.  Bunu neden yaptıklarını sorduğumda da  bilmediklerini, talimatın böyle olduğunu söylediler. Kim neden benim imza örneklerimin alınması için talimat vermişti? Önden ve yandan fotoğraflarım çekildi. Yaklaşık 2-3 saat Jandarmada şüpheli sıfatıyla bekletildim. Sonra beni serbest bıraktılar. Tüm ısrarlarıma rağmen neden şüpheli olduğum, imzalarımın alınarak neden fotoğraflarımın çekildiği hakkında kimse bir açıklama yapmadı.  Daha sonra  Meral Akşener’e destek ve imza verdiği için görevden alınan  Tekirdağ’ın son seçilmiş MHP İl Başkanının da  şüpheli olarak göz altına alındığını  ve bana yapılan uygulamaların ona da yapıldığını öğrendim.
Şüpheli olarak göz altına alınmam ve  imza kontrolü yapılmasını  büyük ihtimalle Meral Akşener’e destek verdiğim için MHP Genel merkezi talimatıyla  yaptırılmış olduğunu sanıyorum. Bir açıklama yapılmayınca ben yapılanı buna yordum. Sebep belirtilmeden yaşadıklarıma muhatap olmak   beni çok rahatsız etti. “ dedi.
Haber Yeniçağ Gazetesinde böyle yayınlanmıştı

Konu hakkında görüş aldığımız, MHP’nin seçilmiş son İl Başkanı Kürşad Yamaner’de  Meral Akşener’e destek verdiği için MHP genel merkezi tarafından  görevden alınmıştı. Yamaner  konu hakkında şunları söyledi: “ Sayın Meral Akşener’e destek veren, Tüzük değişikliği ve Genel kurul için  Ankara'ya gidip imza veren Kırklareli üst kurul delegemiz Şayip Tural’ı  jandarma  ekipleri şüpheli sıfatıyla  sorguya çekiyor. Meral Akşener’e destek verdiği için benim gibi görevden alınan  Tekirdağ İl Başkanımızda aynı durumla karşı karşıya kalıyor.  Bir çok ülkücü arkadaşımızda FETO’cu diye göz altına alınıp ifade verdi. Bunlar kabul edilebilir şeyler değil. Yemin ederim ki ülkücüleri ihbar ederek bunları yaşatanların Allah korkusu olmadığı gibi yatacak yerleride yok! Genel Merkez yöneticilerine  Biz bunları unutmayacağız,  siz de unutmayın! Diyorum." dedi.

Hiç yorum yok: