13 Haziran 2016 Pazartesi

Emin Halebak; “ Ben onların hayellerini çaldım!”

Başkan Halebak;  “Halkımız benden adımın emin olduğu kadar  emin. Bu yüzden art niyetli ve dayanaksız   eleştiriler  noktasında kimin ne söylediğini çok fazla önemsemiyorum.”

Emin Halebak; “ Ben onların hayellerini çaldım!”

Makamında ziyaret ettiğimiz Lüleburgaz Belediye Başkanı Emin Halebak, borcu olmayan nadir  Belediyelerden Lüleburgaz   Belediyesinin,  Lüleburgaz’ı bir Avrupa kenti haline getirdiğini  söyledi.

Faruk CEYLAN-ÖZEL HABER
Lüleburgaz’da çok eleştirilen ama dört dönemdir rakiplerine nal toplatarak Belediye Başkanı seçilen Emin Halebak’ı makamında ziyaret ettik. Başkana hakkındaki eleştirileri sorduk. Başkan Halebak,  halkın görev süresi içinde Lüleburgaz’ın kazanımlarını görerek  kendisine  ard arda yetki verdiğini belirterek;  “ Kimin ne söylediği  önemli değil,  çünkü  dört dönemdir son sözü halk söylüyor.” dedi..
 1999 yılında Demokratik Sol Partiden aday olduğunu ve halkın kendisine duyduğu güvenle Belediye Başkanı seçildiğini anlatan   Başkan Emin Halebak,  makamında gerçekleştirdiğimiz sohbet sırasında  şunları kaydetti; “1999 yılı seçimlerinde  Demokratik Sol Partiden Belediye Başkan adayı oldum.  O gün Demokratik Sol Partinin Lüleburgaz’da  50 üyesi bile yoktu ama halk bana  güvendi ve yetki  verdi.  Demokratik Sol Partiden Belediye Başkan adayı olduğumda  siyasi  rakiplerim  çok güldü, sevenlerim ise   büyük risk aldığımı, DSP ile kazanmamın mümkün olmadığını üzülerek söylemişlerdi. Halkımızın güvenine layık oldum ve  dört dönemdir  görevimin başındayım.
O gün 50 üyesi bile olmayan DSP ile 66 bin 484 oy olarak Belediye Başkanı seçildim. En yakın rakibim  30 bin 592 oyda kaldı.  Seçimi 35 bin 982 farkla kazandım. 
Halkımız Emin Halebak’a güvendi ve bende Emin Halebak olarak bu güveni boşa çıkarmadım, halkımızı yanıltmadım. Lüleburgaz halkına tarihinde  almadığı hizmetleri sundum. Lüleburgaz’ı kasaba vasfından kurtarıp,  bölgenin metropolü haline getirmek için söz verdim, çalıştım ve bunu başardım. Zaten başaramasaydım halkımız beni  dört dönem Belediye Başkanı seçmezdi ki. Bir dönem sonra kapıyı gösterirdi.  Halka hizmet sunamayan, memnun edemeyen biri neden dört dönem ard arda Belediye Başkanı seçilsin?
Bütçemizin dışında  AB projeleriyle sürekli kaynak sağladık. Büyük yatırımlarda bulunarak kısa sürede hayata geçirdik ve halkımızın hizmetine sunduk.  Belediyemizi  bir şirket  mantığı ile yönettik, sürekli kazandırdık. Bu yüzden borcu olmayan ender Belediyelerden biri olduk.   Yaptığımız  hizmet ve yatırımlara rağmen bazı dar düşünceli çevreler tarafından ilk günden beri eleştirildik. Haksız eleştiriler bizleri kamçıladı ve daha çok çalışmaya yöneltti. Bu eleştiri odakları her dönemde; tamam Emin Halebak bu defa gidiyor, kesin  kaybedecek, diye sürekli umutlandı ama halkımız aldığı hizmetlerin memnuniyeti ile  Belediye Başkanlığımın devamı için bize yetki vermeye devam etti ve onların  umutlarını da boşa çıkardı.
Son dönemde ki çalışmalarımızla da  İlçemiz şantiye haline geldi, deyim yerindeyse  Lüleburgaz’ın altını üzerine getirdik. Bir saniye boş durmadık ve ayrımcılık yapmadan  insan  odaklı yatırımlarımızı sürdürdük, halkımızın hizmetine sunduk, sunmaya da devam ediyoruz.
Evet Emin Halebak eleştiriliyor. Biz  17 yıldır  dayanağı olmayan  bu eleştirilere artık alıştık.  Hizmetler gözler önünde olunca  art niyetli ve dayanaksız  eleştiriler  amacına ulaşamıyor ve  sandıktan çıkan Emin Halebak oylarını  etkileyemiyor. “ dedi.
Başkan Halebak’ın  açıklamalarından sonra kendisine şu şekilde bir soru yönelttim;  “Sizinle görüşme talebimizden önce yaklaşık bir hafta   Lüleburgaz’da çeşitli kesimlerle görüştük. Söyleşilerde bulunduk. Onlara Emin Halebak’ı sorduk. Aldığımız cevapların büyük çoğunluğunda, Lüleburgaz’da Emin Halebak sevgisinin fanatik taraftarların;  Fenerbahçe, Galatasaray sevgisi gibi bir sevgiye dönmüş olduğunu  gördük. Tabi ki azda olsa  eleştirilerde vardı. Ancak bazı eleştirilerde çok acımasız ifadeler  kullanıldı.  Sizin hırsız olduğunuzu  söyleyenlerde çıktı. Buna rağmen övgüler eleştirileri katlayarak geçti ama bahse konu bu  acımasız eleştirler için ne söyleyeceksiniz?  
“ Evet  hırsız olduğumu ifade ederek eleştirenler doğru söylemiş. Çünkü ben onların  hayellerini çaldım. Bulunduğum makamda olmayı hayel edenlerin hayellerini  gerçekleştirebilmelerine 17 yıldır  izin vermedim.  Halkımızın büyük desteği ile de onların hayallerini çalmaya devam edeceğim.
Belediye İhalelerinde kullandığımız programları bir çok Belediye kullanmaya cesaret edemiyor. Neden? Çünkü dileyen herkes elektronik ortamda ne yaptığımızı istediği anda görme şansına sahip.  Bu sebeple her dakika halkın denetimine açığız.  Yaptığımız  ihaller ve  münferit alımlar dahil   bu sistemden her şeyi görmek mümkün. Belediyede yapılan her iş halkın gözü önünde cereyan ediyor. Halkın güvenini kazanmam, açık ve şeffaf yönetimimizden kaynaklanıyor. Halkımız benden adımın Emin olduğu gibi emin. Bu yüzden art niyetli   eleştiriler  noktasında kimin ne söylediğini çok fazla önemsemiyorum. Esas olan bize Başkanlık yetkisini veren değerli halkımızın ne dediğidir. Zaten onlar diyeceğini sandıkta diyor.
Lüleburgaz Belediyesi; yönetim, yatırım ve hizmet zenginliği açısından Trakya’da ki bir çok Belediyenin gıpta ettiği ve  örnek aldığı bir Belediye haline geldi.  Özveri ile çalışan ekibimizin büyük gayretleri ile verdiğimiz hizmetlerin karşılığında Lüleburgaz Belediyesi olarak  bir çok ödül kazandık.
Halkımızın memnuniyeti, kurum ve kuruluşların değerlendirmeleri ile taktir edilerek ödüllendirilmemize rağmen hala bizleri eleştirenler varsa biz doğruyu yapıyoruz demektir.
Başkan yardımcılarım ve Belediye çalışanı arkadaşlarım  sağ olsunlar 17 yıldır büyük bir gayretle çalıştılar.  Özveri ile yapılan çalışmalarımızın karşılığını almış olmamızın mutluluğunu ekibim ve halkımız ile birlikte yaşıyoruz.
Biz  ayırımsız Lüleburgaz halkının tamamını içine alan büyük bir aileyiz. İnanıyorum ki aile birliğimizi bozmaya kimsenin gücü yetmeyecektir.  Lüleburgaz  halkı aldığı hizmetlerle  yüzleri gülen kentin  insanları olmuşlardır. Bizlere  olan güvenlerinden dolayı onlara yürekten teşekkür ediyoruz.  “ dedi.





Hiç yorum yok: