25 Haziran 2016 Cumartesi

TRAK be YA! Bu Bir Kırklareli Filmi

Faruk CEYLAN
farukceylan39@gmail.com
TRAK be YA!

Küme Film Kırklareli’de bir Trakya filmi çekiyor. Fim ekibi çekimler için  10 Temmuz’da motor diyecek.  filmin yapımcısı Didem Küme daha önce  uzun yıllar kamera arkasında çalışmış, oyunculuk hayatı daha 5-6 yaşlarındayken, Dalin şampuanları reklamıyla başlamış, sanat yönetmenliği yapmış.  Yaşı çok genç ama birikimi çok fazla bir yapımcı.  
Didem hanım bir Rumeli kızı ve Kırklareli aşığı. Yapımcılığını üstlendiği Trak be ya adlı filmin tün sahnelerini Kırklareli’de çekecek. 
Filmde öncelikli amaç bu güne kadar tanıtımı yapılamayan, çoğunlukla  Kırıkkale, bazen de Kocaeli ile (K.eli) olarak karıştırılan Kırklareli’ni Türkiye’ye, hatta dünyaya tanıtmak.
Yapımcı  Didem hanım, Kırklareli’nin tanıtımının yanı sıra Lösemi ile ilgili bir sosyal sorumluk da üstlenmiş. Lösemi hastası olan ama verilen mücadele ile Lösemiyi yenmeyi başaran minik Efe’ye de Trak be ya filminde rol vermiş. Lösemiye farkındalık sağlama amacıyla minik Efe’nin rol alacağı film bomba gibi bir senaryoya, yetenekli bir ekibe sahip. 
Yapımcı  asistanı Serkan Gündoğar projeyi hayata geçirebilmek için günde 4 saat uyuyor, bomba  bir eserin meydana gelmesi için Didem hanımın talimatlarıyla neredeyse 20 saat  ayakta kalıyor. Bunu nereden mi biliyorum? Kendisiyle bir gece sohbet edeyim dedim sabah oldu!  Serkan bey proğramının rutin olarak bu şekilde devam ettiğini, günlük uyku ortalamasının 3-4  saati geçmediğini söyledi. Bunu nasıl başarıyor bilmiyorum ama iyi şeylere katkı sağlamanın mutluluğu gözlerinden okunuyordu.
 Fimin ana sponsoru Boyak İnşaat. Boyak inşaatın genç ortakları bu filmin en muhteşem şekilde hayata geçmesi için büyük fedakarlıkta bulunuyor ve Didem Küme’nin yanından bir an olsun ayrılmıyorlar. Firmalarının dışında  İsimlerinin hiçbir yerde yer almasını  istemiyorlar. İkisi de çok mütevazi insanlar. Dertleri asla kamera önüne çıkmak değil. Kırklareli için ellerinde ki tüm imkanları kullanmak. 
Yapımcı Didem Küme ile yaptığımız görüşmede, genç yönetmen bizlerle şunları paylaştı; 
“ Kırklareli benim için çok özel bir yer, Kırklareli’ni inanılmaz derecede seviyorum. Hatta aşığım diyebilirim. Trakya’ya senarist arkadaşım ile birlikte gönül verdik ve oturduk bu projeyi yazdık. Bu proje aynı zamanda bir farkındalık projesi. Lösemi konusunda farkındalık yaratmak istedik. 
Projemizin hayata geçmesi noktasında bizi en fazla yüreklendiren de Belediye Başkanı Mehmet Kesimoğlu oldu. Başkan Sanatı ve sanatçıyı kucaklayan muhteşem bir insan.
Biz bu işi yapıp, para kazanacaksak kazanacağımız parayı başkalarıyla da paylaşmalıyız.  Kazancımızı hayır kurumları ile de  paylaşacağız. Bunu temel prensip olarak belirledik. Bu benim son projem olmayacak, bundan sonra ki tüm projelerimi de Kırklareli’de gerçekleştirmek ve Kırklareli’ye yerleşmek, burada yaşamak  istiyorum. 
Bizim hikayemizde Lösemi hastası bir çocuğumuz var.  Filmde “Burak” isimli  çocuğu oynayacak. Kendi ismi Efe olan bu çocuğumuz  Lösemi hastalığı ile  mücadele verdi ve bu mücadeleyi kazandı. Ailesiyle de görüştük, Efe, Burak adıyla  filmimizde oynayacak.
Bizler için filmimizde ki en güzel duygu bu oldu. Efe’ye ve verdiği mücadele de  katkı veren herkese teşekkür etmek istiyorum.
 Belediye Başkanı Sayın Mehmet Kesimoğlu çok özel bir insan. Ben bir çok şehirde, bir çok belediye başkanıyla görüşmeler yaptım ama Kesimoğlu Başkan  gerçekten çok özel bir insan. Onun gibi bir başkanla daha önce karşılaşmadığımı açık yüreklilikle söylemekte sakınca görmüyorum.  Sanata ve sanatçıya büyük önem veriyor. Bu siz Kırklarelililer için de, biz sanatçılar için de büyük şans.” dedi.
Hayırlı olsun Didem hanım, bende tüm kalbimle sizi destekliyor, başarılar diliyorum.




Hiç yorum yok: