8 Aralık 2015 Salı

GÖNÜL İNSANI BİRSEN MERİÇ

Kırklareli Günlüğü

Faruk CEYLAN
Sınır Kent Gazetesi
Yazı İşleri Müdürü
farukceylan39@gmail.com
Önceki gün Cağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Kırklareli  Şube Başkanı Birsen Meriç’i Dernek binasında ziyaret ettim. Ziyaretim sırasında Başkanın yanında  Dernek Yazmanı Sedat Karacaduralıoğlu’da vardı. Sohbetimiz sırasında Başkan Birsen Meriç ve Sedat Karacaduralıoğlu’nun  etrafa yaydıkları pozitif enerjiden etkilenmedim dersem yalan olur.
İkisi de insanlar  için bir şeyler yapmanın derdine öyle bir düşmüşler ki bunu hayatlarının en önemli parçası haline getirmişler.
Sedat beyin heyecanı ise bence görülmeye değer. Yapılan işleri anlatırken yerinde duramıyor, 20 yaşında bir gencin heyecanı ile neler yaptıklarını neler planladıklarını, neler yapabileceklerini anlatıyordu.
Bu gönül insanlarının en önemli derdi, okumak isteyip de maddi imkansızlık yüzünden okuyamayan çocuklara okuma imkanı sağlamak.
Hali hazırda Cağdaş Yaşamı Destekleme Derneğinden burs alan öğrenci sayısı 76 Başkan Birsen Meriç, bu sayıyı arttırmanın derdinde. Burs sayısının yüzleri, binleri geçmesini hedefliyor.
Gönülden yapılan bu işte önlerine engeller çıktığını söylüyor Başkan. “Biz bu mücadeleyi verirken, bazıları türlü dedikodular üretiyor.  Yönetim olarak her şeyimiz meydanda, kimseden gizli saklı yapılan bir işimiz  yok. Tek amacımız parası olmadığı için çocuğunu okutamayan ailelerin çocuklarına  okuma imkanı sağlamak.
Zaten bu işte akçe olsa, bu iş bize kalmaz. Bırakmazlar.” diyerek sitemini dile getiriyor.
Başkan Meriç sözlerine şöyle devam ediyor; “Basında okuyoruz, bazı derneklerin seçimlerinde Başkan olmak için  millet bir birini vuruyor. Neden? Orada akçe varda ondan. Biz ise bir çok giderimizi gönüllü olarak cebimizden karşılıyoruz.
Bu gönül işidir, gönlünüzü koymuyorsanız, iyi şeylere vesile olduğunuz için haz duyamıyorsanız, bu size mutluluk veremiyorsa zaten bu mücadeleyi yapamazsınız.” diyor.  
Başkan Birsen Meriç, bu işi birileri yapmazsa  ihtiyaçlı çocukların boynunun bükük kalacağını, okuma imkanı bulamayacaklarını söylüyor. Başkan herkesi empati yapmaya davet ediyor. Bir an olsun çocuğunu okutmak isteyip de maddi imkanı olmadığı için okutamayan babayla, anneyle yer değiştirin öyle düşünün diyor.
Ziyaretimiz sırasında Başkan Birsen Meriç’in yaptığı kısa telefon görüşmesinden, Başkan’ın evde yemek yaparken, yemeğin altını kapatıp evden çıktığını anladım ve yemeği pişiremediniz mi? diye sordum. Soruma tebessümle cevap verdi Başkan;
“ Evet akşam yemeği yapıyordum, görüşmek için bir öğrenci aradı, bende yemeğin altını kapatıp geldim. “ dedi. Öğrencinin ardından görüşmek için ben arayınca da Başkan eve gitmekten vaz geçmiş. Konuya şahit olunca Birsen hanımdan izin istedim. Bana müsaade edin gideyim, sizde yemeğinizi yapın. Dedim.  Ben  köşemi yazmak için gazeteme, Başkan Meriç’te yarım kalan yermeğini yapmak üzere evine doğru yola çıkmadan vedalaştık.
Allah kolaylık versin, yolunuz açık olsun… 




Hiç yorum yok: