9 Şubat 2011 Çarşamba

Mehmet Efe'nin yetiştirdiği bülbül ötümlü kanarya "Osman" Türkiye 2. oldu.

Bülbül ötümlü kanarya, Şampiyon Osman'ın
yetiştiricisi Mehmet Efe
İstanbul Aksaray Kanarya Sevenler Derneği'nin düzenlediği bülbül ötümlü kuşların katıldığı 2010-2011 yılının son yarışmasında, İlimizden Bülbül Ötümlü Kanarya Yetiştiricisi Mehmet Efe, "Osman" isimli kanaryasıyla Türkiye 2'ncisi oldu. 06 Şubat Pazar günü İstanbul Aksaray da yapılan, Türkiye Bülbül Ötümlü Kanarya Şampiyonası’nın son yarışmasına 21 yetiştirici katıldı.  21 yetiştiriciden ikisi çekilince 19 yarışmacı katılım gösterdi. 
Kırklarelili kanarya yetiştiricilerinden Mehmet Efe katıldığı yarışmada, yetiştirdiği kanaryası "Osman" ile ikinciliği kazandı. Daha 6 aylık olan “Osman” geçen senenin birincisini zorlayarak 315 puan aldı ve ikinci oldu. 
Yarışmaya “Osman”ın ağabeyi “Mete”de katıldı. Yarışma sonrasında "Mete ve Osman'ı" almak için yoğun istek olduğunu belirten Mehmet Efe, bu kuşları İstanbul’da sattığını söyledi. “Mete ve Osman”ın annelerinin elinde olduğunu sözlerine ekleyen Efe, annesinin yeni yavruları olacağını da belirtti. Kırklareli'de bülbül ötümlü kanarya yetiştiriciliği yapan ve Efe Reklam Akvaryum ve Kuş Cenneti isimli işyerini işleten Mehmet Efe, kazandığı başarıyla ilgili olarak şu açıklamalarda bulundu; 
"Uzun yıllardır kanarya yetiştiriciliği yapıyorum. Yetiştirdiğim kanaryaların hepsi bülbül ötümlüdür. Çünkü bana bülbül sesi keyif veriyor. Kanaryalarımın da bülbül gibi ötmesi için onları eğitiyorum. Evimde özel dersler veriyorum. Hazırlamış olduğum bülbül seslerinden oluşan kayıtları sürekli kuşlarıma dinletiyorum.  Bu konudaki en büyük destekçim eşimdir. 
Bu kupa ile Kırklareli'nin adını duyurmaktan gurur duyuyorum. Aynı şekilde verdiğim emeğin karşılığını aldım. Dilerim ki gelecek yıllarda Kırklareli'ne daha nice kupalar kazandırırım. Bundan sonraki şampiyonalarda da her yıl Kırklareli'ne kupa kazandırmak için elimden geleni yapacağım."  
gazete trakya

Hiç yorum yok: