19 Ocak 2012 Perşembe

Genel Merkez tarafından Kırklareli CHP İl Başkanlığı görevinden alınan Gündoğdu;”Kırgın değilim ama şaşkınım”

Faruk Ceylan-İrfan Özeklioğlu-CHPnin MYK Toplantısında alınan karar ile CHP Kırklareli İl Başkanlığı görevinden alınan Vecdi Gündoğdu ile işyerinde,  Kırklareli Belediye Başkanı Cavit Çağlayan’la makamında görüştük.
Vecdi Gündoğdu Genel Merkezin Lüleburgaz’da yaptığı toplantıya katılmadığı için görevden alındığını, oysa toplantıya katılmama gerekçesini önceden bildirdiğini ve bu toplantıya Demirköy,Vize ve Merkez İlçe Başkanıyla Edirne’den de bazı ilçe başkanlıklarının katılmadığını söyledi. Gündoğdu, bu toplantıya sadece Başkanların katıldığını, kendisiyle birlikte İl yönetiminin de görevden alınmasını ise anlayamadığını söyledi.
Vecdi Gündoğdu yaptığı açıklamada; “ Trakya Bölge toplantısına katılmadığım için CHP İl Başkanlığına gönderilen bir faks ile görevden alındığım bildirildi. Ayrıca Lüleburgaz İlçe Başkanı Zevcan Acar ve yönetim kuruluda  görevden alındı.” dedi.  
“Kırgın değilim ama şaşkınım.Bunlar sudan sebepler. Altında bir şey aramak istemiyorum, ama insanın aklına da tabi başka konularda gelmiyor değil” diye sözlerine devam eden  Gündoğdu; 
Gündoğdu neşeliydi. Kırgın değilim.şaşkınım dedi.
 “Kırklareli’nde Referandumda yüzde 76 Hayır oyu çıkartarak kendimizi kanıtladık. Belediye seçimlerinde %51 oy aldık.Yakın tarihte geçirmiş olduğumuz Milletvekili Seçimlerinde de yine Türkiye Birincisi olduk. Yani çalışma anlamında bir sıkıntımız yok. O konuda gayet iyiyiz. Başarılı bir ekiptik ama ne hikmetse ipimiz çekildi. Bu olay bana çok ucuz bir görevden alma gibi geldi. Yapmış olduğumuz görevlere başkasının ismiyle gelmedik. Kendi ismimizle, ilkelerimizle ve seçimle geldik. Dolayısıyla bundan sonraki süreçte yine kendi ismimizle, koymuş olduğumuz kendi ilkelerimizle gideriz, aday oluruz, kazanır ya da kaybederiz. Bunlar ayrı mesele ama isimlerle gelen insanlar isimlerle gider. İlkeleriyle gelenler bugünlük böyle uzaklaştırılmaya sebep olabilirler ama yarın yine burada olurlar. 1999 yılından bu yana Yönetim Kurulu içerisindeyim. 5 dönem İlçe Başkanlığı yaptım. 2 dönedir  başarılı bir İl Başkanlığı görevi sürdürüyorum. Tabi eski üyelerimizle, arkadaşlarımızla, partililerimizle birlikte bunu devam ettiriyoruz. Dolayısıyla ben gruplaşmaların çok fazla olacağını düşünmüyorum. Bu etki ve tepki meseledir. Bekleyeceğiz ve göreceğiz” dedi.
Konu hakkında görüşlerini aldığımız Belediye Başkanı Cavit Çağlayan’da  şunları söyledi;  
Başkan görevden alma konusunda fazla yorum yapmakistemedi.
  Genel Merkezimiz İl Başkanı Vecdi Gündoğdu’nun toplantıya katılmamasını herhalde sabote etmek olarak değerlendirdi.  Ben Vecdi’nin böyle bir niyeti olmadığını biliyorum. Bu hareketin karşılığı görevden alınmayı  gerektirirmiydi? Bence gerektirmeyebilirdi. Yani ben beklemiyordum ama Genel Merkezin kararı çok fazla yorum yapmakta  istemiyorum. “ dedi.
Görevden alınmanın parti içinde ve İlçelerde  nasıl karşılandığı, herhangi bir tepkinin olup olmadığı şeklinde sorduğumuz soru karşısında Başkan Çağlayan; “ Ben onu yorumlamayayım. Şimdi bu konuda benim konuşmam çok doğru olmaz. Zaman içinde hep birlikte göreceğiz.” dedi.
Kırklareli’nde CHP dışındaki partilerde CHP İl Başkanı Vecdi Gündoğdu’nun bir toplantıya katılmadığı için görevden alınmasını doğru bulmadıklarını ve bunun  altında başka bir sebebin olduğunu söylediler.

Hiç yorum yok: