28 Kasım 2013 Perşembe

Babaeski CHP Belediye Başkan Adayı anketimizin başarı oranı % 98.5


Kırklareli Günlüğü

Babaeski CHP Belediye Başkan Adayı anketimizin başarı oranı % 98.5

Faruk Ceylan

farukceylan39@gmail.com

Cumhuriyet Halk Partisi’nin (CHP) Babaeski Belediye Başkan Adaylığı için yarışan Aday Adayları’ndan Av. Abdullah Hacı, Haluk Tezsezer ve Ozan Yetkin Hazar’ın şanslarını, yapılacak seçimden önce ilan edebilmek adına, arkadaşımız Erdoğan Şendir ile birlikte 550 CHP Üyesi’ni kapsayan bir anket yapmış ve 27 Eylül tarihli gazetemizde anket sonuçlarımızı siz değerli okuyucularımızla paylaşmıştık. 
Geçmiş dönemlerde de bu tip araştırma ve anketleri yaptığımı, yaptığım anketlerde küçük sapmalar olsa da bu sapmaların sonuçları etkilemediğini ve seçimi kimin kazanacağını yüksek yüzdelerle tahmin edebildiğimi önceki yazılarımda belirtmiştim. 
Görüştüğümüz 550 CHP Üyesi’nden, 308’inin Av. Abdullah Hacı’yı, 121’inin Ozan Yetkin Hazar’ı, 77’sinin Haluk Tezsezer’i aday görmek istediklerini, 44 kişinin ise kararsız olduğunu ve Abdullah Hacı’nın %56, Ozan Yetkin Hazar’ın %22, Haluk Tezsezer’in %14, kararsızların da  %8 oy oranına sahip olduklarını, 27 Eylül 2013 tarihli gazetemizde yayınladığımızda Babaeski’de ortalık karıştı.
Bazı kesimler, bunlara meslektaşlarımızın da bir kısmı dahil olmak üzere, yaptığımız anketin yanlış olduğu yönünde yoğun söylemlerde bulundular. Önümüze çıkıp, sizin yaptığınız anket doğru değil dediler. Kamuoyunda çeşitli isnat ve iftiralarda bulundular.
Tabi ki bunlar bulunduğu yerin farkında olamayan, kendilerini dev aynasında görenlerle, gençliklerinin ve tecrübesizliklerinin, biraz da seçim heyecanına kapılmış olmanın tezahüründen başka bir şey değildi. 
Biz kimsenin tarafı olmadığımızdan, yaptığımız işten de emin olduğumuzdan ve herkesten önce doğruyu değerli okuyucularımıza bildirmekten başka bir kaygı taşımadığımızdan, şahsımızı ve gazetemizi hedef alan bu mesnetsiz saldırılara kulak asmadık, kızmadık, darılmadık,  tebessümle karşıladık. 
Anketimizden 58 gün sonra, 24 Kasım 2013 Pazar günü 1260 CHP Üyesi’nden 1128’i oy kullanmak üzere Efsane Düğün Salonu’na geldi. Oy verme işlemi devam ederken, Babaeski’nin siyasette ekâbir isimleri ile sohbet ettim. Sonuç hakkında tahminlerini sordum. Hepsi bu seçimin belirsiz olduğunu, eskiden CHP üyelerinin tavrını net olarak ortaya koyduğunu ama bu seçimde tüm adaylara tebessüm ederek, seninleyiz dediklerini belirterek, sonuç hakkında tahminde bulunamadılar. Biz araştırma sonuçlarımıza göre, 58 gün önce kimin kazanacağını oy oranları ile ilan ettiğimiz için sandıkların açılmasını bekledik. 
Sandıklar açıldığında; Av. Abdullah Hacı 671 oy ve %59.5 oy oranı ile ipi açık ara önde göğüsledi. Ozan Yetkin Hazar 234 oy ve %21 oy oranı ile ikinci, Haluk Tezsezer 213 oy ve %19 oy oranı ile seçimden 3. Sırada çıktı. 10 kişi geçersiz oy kullandı.
Anketimizin oy oranlarıyla sandıktan çıkan oranları karşılaştırdığımızda, Av. Abdullah Hacı’nın aldığı oy anketimizde %3.5, Ozan Yetkin Hazar’ın aldığı oy %1, Haluk Tezsezer’in aldığı oy %5’lik bir sapma gösterdi. Anketimizden çıkan %8’lik kararsızları da değerlendirmeye aldığımızda toplamda sapma oranı %1.5’lara düştü. 
Dolayısı ile yapmış olduğumuz anketin başarı oranı %98.5’e denk geldi. Bizleri acımasızca eleştirip, birilerinin yandaşı olduğumuzu isnat ederek zan altında bırakanlar, anket sonuçlarımız hayallerine uygun çıkmadığı için doğru olmadığını söyleyenler, bizim kimsenin tarafı olmadığımızı, yaptığımız işten de emin olduğumuzu ve herkesten önce doğruyu değerli okuyucularımıza bildirmekten başka bir kaygı taşımadığımızı umarım anlamışlardır. 
Bu arada anket sürecinde bizlere yardımcı olan CHP Üyeleri’ne, anketimizde son sıra da çıktığı halde kendisinden olumsuz bir eleştiri almadığımız Haluk Tezsezer’e buradan teşekkürlerimi göndermek istiyorum. 
Seçimin ertesi günü Abdullah Hacı’yı makamında, Ozan Yetkin Hazar’ı da iş yerinde ziyaret ettim. Haluk Tezsezer’e ulaşamadığımdan ziyaret edemedim ama kendisine de en kısa zamanda ziyarette bulunacağım. 
Seçimi kazananda, kaybedende Babaeski için birer değer. Hepsi geçmişte kendi İlçelerine hizmet etmiş insanlar.  Bundan sonra da hizmet etmeye devam edeceklerine inanıyorum. 
* Ben demiştim
Belediye Başkanı Abdullah Hacı’yı ziyaretim sırasında içeriye giren bir bey cebinden çıkardığı kâğıdı göstererek; “Başkanım ben demiştim. Bunu daha Temmuz Ayı’nda bu kâğıda yazdım” diyerek Başkan Av. Abdullah Hacı’ya seçim tahmini notunu ulaştırdı. Be mübarek adam, madem Temmuz’da yazdın, bu notu göstermek için seçimlerin bitmesini niye bekledin?
Umuyorum ki böyle cebinden kağıt çıkarıp sonucu bildiğini iddia edenlerle, ben zaten biliyordum diyenlerin sayısı bu günlerde süratle artacak.
* Yeşilyurt Gazetesi Anket Sonuç %’si:
Abdullah Hacı: 56
Ozan Yetkin Hazar: 22
M. Haluk Tezsezer: 14
Kararsızlar: 8
* Eğilim Yoklaması Sonuç %’si:
Abdullah Hacı: 59,5
Ozan Yetkin Hazar: 21
M. Haluk Tezsezer: 19
 

Hiç yorum yok: