10 Eylül 2011 Cumartesi

YÖK’DEN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNE HARÇ TUZAĞI.

Alper Ceylan- YÖK açıkladı, 2011-2012 Öğretim yılında Bakanlar Kurulu kararıyla öğrenci harçlarına zam yapılmamıştır. 30.06.2011 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre, 2010-2011 öğrenci harçları aynen 2011-2012 öğretim yılında da geçerlidir.
Öğrenci katkı payları iki eşit taksitte ödeniyor. Birinci taksit eğitim öğretim yılı başında kayıt olma ve yenilemede ödeniyor. İkinci taksit ise ikinci yarı  yılın başında kayıt yenilenirken ödeniyor. Yarıyıl sistemi uygulanmayan eğitim programlarında  ise Şubat ayında kayıt yenileme sırasında ödeniyor.
 YÖK üniversitelere harç zammı yapılmayacağını bu şekilde açıkladı. Üniversite öğrencileri ise bunun  büyük bir tuzak olduğunu ve üniversitelilerin alttan aldıkları dersler için kredi başına 60 TL para  ödeneceğinin  kayıt sırasında  ortaya çıktığını belirttiler. Bu hususun anayasada 1 maddeye konulduğu da ifade edildi.

İlgili madde:  13-(2)  belirtilen durumlarda her bir ders için kredi başına ödenecek katkı payı veya öğrenim ücreti tutarları, her bir dersin kredisinin ilgili dönemde alınması gereken toplam ders kredisine oranlanması sonucu bulunacak katsayının ilgili dönem için belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücreti ile çarpılarak, ilgili yüksek öğretim  kurumunca dönem başlarında hesaplanıyor ve öğrencileri zora sokan büyük meblağları ortaya çıkarıyor.
1500 kişilik bir öğrenci gurubu bunu protesto ederek, YÖK’ün öğrenciye kurduğu tuzaktan Hükümet yetkilileri tarafından kurtulmasını istediklerini ifade ettiler.
 Üniversiteli gençler, “  Biz müşteri değiliz, ailelerimizin yemeden içmeden,  bin bir zorlukla okutmaya çalıştığı, bu günün küçük, yarının büyükleriyiz. Yarının, Doktoru, Hakimi, öğretmeni, belki de Başbakanı, Cumhurbaşkanıyız. Yetkililerin bu harç soygununa son vermesini istiyoruz.”  Dediler.




Hiç yorum yok: