16 Mart 2013 Cumartesi

Samet Toraman uygun Karaciğer bulunmazsa ölecek



Kırklareli’nin Pınarhisar Kaymakamı Mevlüt Özmen’i ziyaretimiz sırasında çaresiz baba Ahmet Toraman’la tanıştık. 
Kaymakam Mevlüt Özmenden yardım isteyen Toraman; Kaymakam bey, oğlumu bir hastaneye yatırmam için yardım edin, evde gözümün önünde ölmesini bekliyorum. Hastanede olursa belki uygun Karaciğer bulunana kadar müdahale edilir dedi.
Kaymakam Özmen, Ahnet Toramanla yürekten ilgilendi,  bu arada bazı telefon görüşmeleri yaptı ve Bu çocuğu ölüme terk etmeyelim. Bize düşen ne varsa yapalım cümleleri bizi ziyadesiyle duygulandırdı. 
Ahmet Toraman Siroz hastalığı ile 12 yıl önce kızı Ayfer Girginin rahatsızlanması sonucu tanışmış. Kızını kurtarabilmek için evini ipotek ettirmiş, komşudan, akrabadan borç para almış ve kızını ölümden kurtarmış. Toraman bu defada oğlu Samet Toramanın aynı illet hastalığa yakalanmasıyla çaresiz kalmış. Oğlu Sametin kurtulması için Karaciğer Nakli gerekiyor ve acılı baba 5 yıldır oğluna Karaciğer arıyor. Geçen zaman içinde hastanelere 10 milyarlarca lira borç yapan baba Toraman, borcunu yakınlarının yardımlarıyla ödemiş. Doktorların Sameti eve gönderdiğini söyleyen Hamdi Toraman; 
Oğlum her gün gözümün önünde eriyor, ameliyatı için gerekli Karaciğer ve hastane masraflarını ödeyebileceğim param yok. Ne yapacağım bilmiyorum. Oğlum ölecek. Şoförlük yapıyorum. Kazancımla evimi zor geçindiriyorum. Akşam eve geldiğimde, oğlum Sametin; Babacığım, ablamı kurtardın beni de kurtar  feryatlarıyla karşılaşıyorum. Ancak kızımı kurtarmak için varımı yoğumu harcadım. Artık ne ipotek edecek bir evim, ne de mal varlığım var. Başkalarından yardım isteyecek duruma geldim. Ama bu da beni üzmüyor, tek isteğim çocuğumun hayatta kalması.
Sametin yaşaması için Karaciğer Nakline ve hastane masraflarını karşılayacak paraya ihtiyacı var, uygun karaciğer bulunmasa 24 yaşındaki Samet Toraman ölecek. (Faruk Ceylan)

Hiç yorum yok: