4 Ocak 2016 Pazartesi

SİYASETİN KLASİĞİ BAŞKAN HACI


 
Faruk CEYLAN
farukceylan39@gmail.com
CHP’nin çiçeği burnunda İl Başkanı Ünal Başkur İl Başkanı seçildikten sonra ilk ziyaretini, kazanmasında en büyük paya sahip olan  Babaeski Belediye Başkanı Abdullah Hacı’ya yaptı.
Kırklareli siyasetenin mihenk taşı Belediye Başkanı Abdullah  Hacı, ziyaret sırasında, siyasi hayatında birçok ön seçime girdiğini, sonuç ne olursa olsun kimseye küsmediğini, darılmadığını ve sonucun olumsuzluklarını daima kendisinde aradığını belirtti ve küsenlere, darılanlara gönderme yaparak, birlik olma mesajı attı.
 “Bir siyasetçinin kantarı sandıktır.” diyen Başkan Abdullah Hacı, Babaeski örgütünün, Büyükmandıra, Karahalil, Alpullu  ve Sinanlı ile her zaman birlik içinde olduğunu belirterek, Babaeski’nin siyasette önemli bir güç olduğunu  söyledi. 
Abdullah Hacı gerçekten de Kırklareli siyasetinde  desteği gerekli bir lider. Kendisini ilk Belediye Başkanı seçildiği günden beri tanır, sık sık görüşürüm. Babaeski için yaptıklarına yakinen şahidim. 
Hizmetleri hakkında ki yorumlarımda geçmişte çok  tepkiler aldım ama zaman beni hep haklı çıkardı. Doğru yorum ve eleştirilerim zaman süzgecinden doğru olarak geçtiğinde, Babaeski’de ki eleştiri makineleri bile; “ Yahu Faruk Ceylan bunu çok önce yazmıştı. Tam da dediği gibi oldu.”  demişlerdi.  Örnek mi? Buyurun   onlarca örnekten birini siz değerli okurlarımla paylaşayım;

Cumhuriyet Halk Partisi’nin Babaeski Belediye Başkan Adaylığı için yarışan Aday Adayları’ndan Av. Abdullah Hacı, Haluk Tezsezer ve Ozan Yetkin Hazar’ın şanslarını, 24 Kasım 2013 Pazar günü yapılacak olan seçimden önce ilan edebilmek için yaptığım araştırmalarımı, seçim tarihinden 58 gün önce oy oranları ile birlikte köşemden yazmıştım. Yazım Babaeski’de deprem etkisi yaptı. O gün, yani seçim yapılmadan 58 gün önce ki yazımdan dolayı bazı kesimler ki, bunlara gazeteci meslektaşlarımın da bir kısmı dahildir, verdiğim sonuçların yanlış olduğu yönünde yoğun söylemlerle, şahsımı ve gazetemizi hedef alan  mesnetsiz saldırılarda bulunmuşlardı. 
Bende zaman her şeyin ilacı kabilinden kimseye kulak asmadım, kızmadım, darılmadım ve bu HERBOKOLOG’ları   tebessümle karşıladım.
Seçimden 58 gün önce yazdığım o köşe yazımda,  Abdullah Hacı’nın %56, Ozan Yetkin Hazar’ın %22, Haluk Tezsezer’in %14, kararsızların da  %8 oy oranına sahip olduklarını belirtmiştim.
Bazı Gazeteci arkadaşlarım tarafından da tepki gördüğüm o sonuçlar işte bu sonuçlardı.  Sonra ne oldu? 58 gün geçti, 24 Kasım 2013 Pazar günü geldi ve
Babaeski’de 1260 CHP Üyesinden 1128’i Efsane Düğün Salonunda oy kullandı.  Bana tepki gösteren Herbokologlar  yanıldığımı görmek için hevesle sırıtarak dişlerini gösteriyordu.   
Sandıklar açıldığında; Av. Abdullah Hacı 671 oy ve %59.5 oy oranı ile ipi açık ara önde göğüsledi. Ozan Yetkin Hazar 234 oy ve %21 oy oranı ile ikinci, Haluk Tezsezer 213 oy ve %19 oy oranı ile seçimden 3. Sırada çıktı. 10 kişi geçersiz oy kullandı.
Araştırmamın oy oranlarıyla, sandıktan çıkan oranları karşılaştırdığımızda, Av. Abdullah Hacı’nın aldığı oy anketimizde %3.5, Ozan Yetkin Hazar’ın aldığı oy %1, Haluk Tezsezer’in aldığı oy %5’lik bir sapma gösterdi. Araştırmamdan çıkan geçersiz oylar ve  %8’lik kararsızları da değerlendirmeye aldığımızda toplamda sapma oranı %1.5’lara düştü. 
Dolayısı ile yapmış olduğum araştırmanın toplamda başarı oranı %98.5’e denk geldi.  Bu sonuçlar başarısız olduğumu görme arzusu içinde olanların sırıtmalarını sonlandırdı. Bazıları beni tebrik etmek zorunda kaldı... 
 Benim, mesleğimde ki  ilke yaptığım işten  emin olmak ve herkesten önce doğruyu değerli okuyucularımla paylaşmaktır.   Başka bir kaygı taşımam ve emin değilsem de asla kaleme almam...
Ünal Başkur’un kazandığı seçimin de burun farkı ile  sonuçlanacağını, Abdullah Hacı’nın desteğini alanın seçimi kazanacağını hatırlayacağınız üzere köşemde yazmıştım.
Abdullah Hacı, Milletvekili Vecdi Gündoğdu’nun Milletvekili adaylığını belirleyen en önemli faktör olmuştu. O Abdullah Hacı bu defa da Ünal Başkur'un  İl Başkanlığının belirleyicisi oldu.
Abdullah Hacı’nın, örgütünde kurduğu yıkılmaz birlik ile bundan sonra ki dönemde neler yapacağını takip ederek birlikte izleyeceğiz. Aslında bu konuda da tahminlerim var ama onları emin olduktan sonra yazacağım. 
Ünal Başkur’un   yaptığı bir Basın açıklamasında  ki gafını yorumlayarak  siz değerli okurlarım için  yarın ki  SINIR KENT Gazetesinde  paylaştım. Bayiinizden SINIR KENT Gazetesi almayı unutmayın ve çiçeği burnunda Başkanın gafını okuyun.
Ünal Başkur'a başarılar diliyor,  yeni yılın tüm okurlarıma, Kırklarelili hemşehrilerime mutluluk, başarı, sıhat ve bol para getirmesini diliyorum.




Hiç yorum yok: