15 Ocak 2016 Cuma

HALEBAK!

Kırklareli Günlüğü 
 
Faruk CEYLAN
farukceylan39@gmail.com
Lüleburgaz Belediyesi tarafından Hakan Bayrakçı’ya ait araştırma şirketine yaptırılan ve 7 ayrı grup üzerinde sürdürülen kadın ve çocukları kapsayan anket,  Aşkiye Neşet Çal sahnesinde gerçekleştirilen sunum ile paylaşıldı.
Sunumun sorular bölümünde söz alan Kenan Gören’in, “konuşma, seçime gir” diyerek başlayan konuşmasını Belediye Başkanı Emin Halebak mikrofonu kapattırarak kesti ve Kenan Gören’i susturdu. Kenan Gören’in  soru sormasına izin vermeyen Belediye Başkanı Emin Halebak, sinirlenerek, " Anket ile ilgili soru soracaksan sor, sormayacaksan sus. Ben seçime girdim. Benimle tartışma. İstiyorsan seçimde karşıma çık" diyerek salonda gergin bir ortamın oluşmasına neden oldu. Emin Halebak’ın bu sert çıkışı sıcak ortamda soğuk rüzgarlar estirdi ve ortamı  buz gibi etti, ciddi anlamda gerdi, ardından soru ve cevap bölümü başlamadan bitti.
Lüleburgaz Belediye Başkanı Halebak’ın zaman zaman ortaya çıkan agresif halleri Lüleburgazlılar tarafından bilinen bir durum. Halebak’ın tavrı doğrumu? Yanlış mı? Tartışılacak  bir konu ama orada soru soranın da sorusunun devamında Başkana hakaret etmeyi planlayıp, planlamadığı da başka bir tartışma konusu.
 Belki de vatandaş Başkana hakaret ve küfre varan söylemlerde bulunacaktı. Başkanın o kadar insan içinde müdahalesi, şahsı tanıyor  olmasından ve iyi niyetli olmadığını bilmesinden de kaynaklanabilir.
Şimdi  Başkan ve Soru soran Kenan bey ile aralarında geçmişten gelen bir şeyler olup olmadığını  bilmediğimiz için kimseyi suçlamak istemiyorum ama o ortamda cereyan eden hadiseyi de doğru bulmuyorum.
Emin Halebak’ı yakinen tanıdığım için onun aklından geçeni çat diye insanın yüzüne söyleyen bir fıtrata sahip olduğunu biliyorum. Bu bir yaradılış meselesi. İyiyi de kötüyü de söylüyor adam, riya yapmasını beceremiyor. 
Bazı vatandaşları makamından kovduğuna bile tanık oldum. Aslında hayret verici olan Halebak’ın o vatandaşı kovması değil, kovduğu vatandaşın her şeye rağmen onu sevmeye devam etmesi…
Agresif ama doğal bir yapısı olan Emin Halebak, tüm bu hallerine rağmen doğal bulunuyor, çok seviliyor ve  her dönem rahatlıkla belediye başkanı seçilebiliyor. Burada  soru Halebak neden seviliyor?  Neden seçiliyor?  Ben bu soruların cevabını bulamadım.  Başkanı tanımayan için hadise ciddi eleştirileri gerektirse de Lüleburgaz onu bu şekilde seviyor ve bağrına basıyor, yapacak bir şey yok…





Hiç yorum yok: