2 Temmuz 2015 Perşembe

ÖZEL RÖPORTAJ : "KAOS YAŞANMASIN"

*Kırklareli Ak Parti Milletvekili Hamdi Irmak  "Kırklareli" Gazetesine  açıklamalarda Bulundu.

“KAOS YAŞANMASIN”

*Maalesef Kırklareli’de yerel yönetim ile merkezi yönetim arasında bir farklılık olduğundan, beklenen hizmetler çok hızlı gerçekleşemedi. Ancak Başbakanımızın Lüleburgaz mitinginde açıkladığı, hatta söz verdiği hızlı tren olayı Trakya bölgesi için önemli bir değerdir.”


Öncelikle, 7 Haziran Genel  seçimlerinde Ak Partiden 25. Dönem  Kırklareli Milletvekili seçilen ve Milletvekili yeminini ettikten sonra ilk röpörtajı için  Kırklareli Gazetesini  tercih eden  Hamdi Irmak’a, Gazetemiz  adına teşekkür ediyoruz ve soruyoruz; 

Sayın Irmak, TBMM’de Kırklareli Milletvekili olarak yemin ettiniz ve  deyim yerindeyse ayağınızın tozu ile ilk röportajınızı Bize veriyorsunuz.  Neden Kırklareli Gazetesi?
Hamdi IRMAK-Adaylık sürecinde beni en çok eleştiren gazete Kırklareli gazetesi oldu. Özellikle siz Köşe yazılarınızla bizi ciddi şekilde eleştirdiniz. Tespit ve eleştirilerinizi kayda değer buldum. Çünkü ben asla eleştiriden kaçmam. Övgü dolu yazılar insanın nefsine hoş gelir ve  her zaman yanıltır. Eleştiriler ise hatalı şeylerin düzelmesi için uyarı niteliğindedir. Eleştirileriniz  bu süreçte bana katkı sağladı.
Şahsınızın Kırklareli Gazetesinde cesurca doğruları yazma gayreti sebebiyle ilk röportajı sizinle yapmayı kabul ettim.
İlkeli yayıncılığınız sebebiyle de  şahsınızda Gazeteniz sahibi Özden Ural, Genel Yayın Yönetmeniniz Şerafettin Ural ve tüm tüm gazete çalışanlarını kutlar, teşekkür ederim.
Kırklareli Gazetesi grubu olarak kısa bir süre önce sizin Yazı İşleri Müdürlüğünüzde yayın hayatına giren SINIRKENT Gazetenizi de inceledim ve çok beğendim. SINIRKENT Gazetesinin  Kırklareli ve Bölge halkına hayırlı olmasını dilerim. İki gazete ile gündem belirleyeceğinizden, Kırklareli’ye yeni bir soluk, yeni bir ses getireceğinizden hiç şüphem yok. 
Faruk CEYLAN-Övgü ve iyi dileklerinizden dolayı şahsım, patronum  ve gazete çalışanlarımız  adına bende size teşekkür ediyorum. Bize kısaca Hamdi Irmak’ı tanıtırmısınız?  Kimdir Hamdi Irmak
Hamdi IRMAK- Hamdi Irmak 1961 yılında Kırklareli’nin Kuleli köyünde doğdu. İlkokulu Lüleburgaz'da Emrullah Efendi İlköğretim okulunda okudum. Babam İrfan Irmak uzun yıllar Lüleburgaz'da Kur'an Kursu Hocalığı yaptı. Kendisi  Babaeski Kadıköylüdür.  Annem merhume Sevda Irmak Kuleli köyündendir.
1981 yılında İstanbul Hukuk Fakültesine girdim daha sonra yurt dışına giderek Siyasal Bilgiler Uluslararası İlişkiler okudum
1993 yılına kadar Tele Çizgi Reklam ve Animasyon A.Ş. de Orta-Doğu İşleri Koordinatörlüğü yaptım.
1993 yılında Dışişleri Bakanlığınca aday gösterilerek İslam Konferansı Teşkilatı (İKT) Genel Sekreterliğinde Siyasi İşler Dairesine atandım.
1995’te İKT Bosna-Hersek Temas Grubunda, İKT delegasyonu içinde görev yaptım.
1997 yılında İKT Genel Sekreteri Afganistan özel temsilcisi ile birlikte arabulucu heyetinde bulundum.
1998 yılında Rusya’nın inisiyatifindeki Tajikistan iç savaşının durdurulması görüşmelerinde gözlemci olarak bulunan İKT heyetinin içinde yer aldım.
1999 yılında Rusya-Çeçenistan görüşmelerinde İKT Genel Sekreteri temsilciliği yaptım.
2003 yılında Çeçenistan’da yapılan Başkanlık seçimlerine İslam Konferansı Teşkilatını temsilen Gözlemci olarak katıldım.
1993-2001 yılları arasında her yıl yapılan İslam Ülkeleri Dışişleri Bakanları toplantılarına ve üç yılda bir yapılan İslam Ülkeleri Devlet Başkanları toplantılarına İKT delegesi olarak katıldım.
1997 yılında Cambridge’de Toplantı Yönetme Teknikleri eğitimi, 1998 yılında Çok Taraflı Diplomasi müzakereleri eğitimleri aldım.
2002 Yılında yapılan Milletvekili seçimlerinde AK PARTİ üçüncü bölgeden aday oldum.
2003 yılında Azerbeycan’da yapılan Başkanlık seçimlerine İslam Konferansı Teşkilatını temsilen diğer uluslararası kuruluşlar ile birlikte Gözlemci olarak katıldım.
2004 yılında OIC- Islam Kalkınma Bankası arasındaki müşterek olarak yapılan OIC reorganizasyon çalışma grubu içinde bulundum.
2005 yılında İKT’deki Siyasi İşler Genel Müdür Yardımcılığı görevinden ayrılarak Türk Hava Yollarına Tanıtım ve Halkla İlişkiler Başkanlığı görevini üstlendim.
2005-2006 yılanrında THY’nin açmış olduğu yirmi dört hattın açılış çalışmaları başkanlığını yaptım.
2006-2007 yıllarında THY adına Paris ve Vanqower’da yapılan IATA zirvelerine katıldım.
2008’de ise İstanbul’da yapılan İATA zirvesinde THY adına organizasyon başkanlığını yaptım.
Ayrıca 2008 yılında THY’nin Star Alliance ortaklık giriş törenini organize ettim.
THY’nin 2008 yılındaki 75 inci yıl kutlamalarını gerçekleştiren komiteye başkanlık yaptım. Bu çerçevede THY adına hazırlanan 75.yıl tarihçe kitabını TRT de yayımlanan THY Belgeselinin hazırlanması ve ‘Yollar’ isimli senfonik müzik albümünün yapım komitesine başkanlık ettim.
THY’de 2005-2008 yılları boyunca Ulusal ve Uluslararası medyada yayınlanan reklam ve tanıtım çalışmalarını koordine ettim.
2004-2008 yılları arasında THY’nin prestij dergisi olan Skylife’ın yayım heyeti başkanlığını yaptım.
2008 - 2010 yılları arasında İSG A.Ş. de İş Geliştirme ve Havacılık Grup Başkanlığı yaptım. Kurumsal ilişkiler olarak DHMİ ve SHGM ilişkilerini koordine ettim.
2010 – 2013 yılları arasında Türk Telekom’da Genel Müdür danışmanı olarak çalıştım.
2013 Mart ayından bu yana İstanbul Şehir Üniversitesinde Genel Koordinatör olarak görev yapmaktayım.
Muhtelif dergilerde yayınlanmış araştırma-inceleme yazılarım bulunmaktadır.
Arapça ve İngilizce biliyorum.


Faruk CEYLAN-Gündemde Hükümetin kurulması var. Cumhurbaşkanı şu an itibari ile henüz hükümetin kurulması için partinize resmi olarak görev vermedi.  Hükümeti kurma Görevi önümüzde ki süreçte Ak Partiye verilecek. Ak Parti 13 yıl sonra gerçekleşmesi muhtemel koalisyon hükümetini kurabilecek mi?  Bu konuda ki ön görüşmeler  ortaya nasıl bir tablo çıkarıyor?
Hamdi IRMAK-Hükümetin kurulması ile ilgili resmi süreç sizinde belirttiğiniz gibi henüz başlamadı. Şu an ki görüşmeler siyasi partiler ile dostluklara yönelik görüşmelerdir. Tıpkı sizinle röportaj öncesi  kayda girmeden önce ki dostane  görüşmemizde olduğu gibi. Ancak röportaj başladıktan sonra, sizin gazeteci benim siyasetçi olarak konuştuğumuz gibi. 
Yani yapılan görüşmeler resmi olmayan görüşmelerdir.  Tabi ki biz Ak Parti olarak tek başına iktidar olmak isterdik. Hep altını çizerek koalisyonların memleket için çok faydalı olmadığını seçim meydanlarında konuştuk. Tek başına iktidarların istikrarını anlattık ama Halkın  iradesi  koalisyon istedi. Bu çerçevede milletimizin refahı için ne yapmamız gerekirse yapmak için mücadele ediyoruz. Yok biz koalisyon istemedik, kimseyle koalisyon yapmayacağız deme lüksümüz yoktur.  Başbakan Davutoğlu Halk iradesine saygılı olarak koalisyon için  resmi görev tevcih edilmediği halde herkesle görüşerek şimdiden her parti ile asgari müştereklerde buluşmak için çalışıyor. Bu ülkenin insanına hizmet için bunu yapma zorunluluğu vardır. Bunu yerine getireceğiz. Biz bütün çabamızı ortaya koyarız bu çabamıza rağmen hükümet kurulamazsa parti olarak bizim yapacağımız bir şey kalmaz. O zaman görev başka bir partiye verilir ve o parti hükümeti kurmak için çalışmalarına başlar.
Faruk CEYLAN- Sizce Koalisyon hükümetinin kurulma şansı, erken seçimden daha mı fazla? Yoksa ufukta erken seçim mi var?
Hamdi IRMAK-Hükümetin kurulma şansı daha fazla.  Kurulmalı, Türkiye hükümetsiz kalmasın, kaos yaşanmasın.  Tek başına iktidar olduğumuz zamanlar iktidar gücü vardı. Ama koalisyon olduğumuzda da  iktidar gücü olacaktır.  Bu iktidar ortakların kendine yontması için değil, ülkenin menfaatleri için olacaktır.
Faruk CEYLAN-Ak Partinin de içinde olduğu olası koalisyon hükümeti kurulursa siz Kırklareli Milletvekili olarak, Kırklareli için neler yapmayı planlıyorsunuz.
Geçmişte milletvelilliği yapanlar mutlaka Kırklareli için bir şeyler yapma çabası içinde olmuş ve yapmışlardır. Ancak  Kırklarelinin  İl olarak da,  fert olarak da geçmişte hak ettiği hizmetleri  çok fazla aldığını söylersek doğru bir cümle kurmuş olmayız. Çünkü Kırklarelililer bu konuda geçmişten bu güne memnuniyetsizliklerini yüksek sesle ifade ediyorlar.  Siz  Seçim konuşmalarınız da Milletvekili seçilirsem Kırklareli’nin makus talihini değiştireceğim demiştiniz.  Bana göre bu ifadeniz  Kırklareli’nin bu güne kadar alması gereken hizmeti alamadığının itirafıdır.  Öyleyse bu makus talih nasıl değişecek?
Hamdi IRMAK-Kırklareli şehir olarak, il olarak çok müstesna bir yerdir.   Ülkemizin diğer şehirlerinde olduğu gibi insanca yaşanacak bir şehir havasına bürünmesi lazım.  Bir Kayseri’ye bakın, Konya’ya bakın orada ki insanların yaşam standartları ne ise Kırklareli’de ki insanımızın da  bu standartlara ulaşması lazım.  Gelişen İllere baktığınızda yerel yönetimler ile merkezi yönetimlerin bir biri ile uyum içinde olanlar çok daha çabuk geliştiler.  Maalesef Kırklareli’de yerel yönetim ile merkezi yönetim arasında bir farklılık olduğundan, beklenen hizmetler çok hızlı gerçekleşemedi. Ancak Başbakanımızın Lüleburgaz mitinginde açıkladığı, hatta söz verdiği hızlı tren olayı Trakya bölgesi için önemli bir değerdir.
Faruk CEYLAN-Burada  sözünüzü kesmek zorundayım Sayın Irmak, Trakya bölgesi için önemli bir değer dediniz. Bu değer Kırklareli’ni de kapsayacak mı? Hızlı tren Kırklareli’ne gelecek mi?
Hamdi IRMAK-Evet  Sayın Ceylan Kırklareli’nide kapsayacak. Hızlı tren Kırklareliye de gelecek.  Proje tüm Trakya’yı kapsadığı için Trakya dedim .  Her ne kadar İstanbul’a üçüncü büyük hava limanı yapılıyorsa da, Başbakanımızın sözünü verdiği bizimde üzerinde çalışacağımız, Kırklareli ve Edirne’nin ortak kullanabileceği bir hava limanı  yapılacak ve bu da Kırklareli için, bölgemiz için çok önemli bir değer olacaktır.
Faruk CEYLAN-Röportaj öncesi sohbetimizde;  yaptık, Koalisyon kurar yeniden hükümet olursak yine yaparız. Demiştiniz. Olası bir koalisyon hükümeti kurduğunuzda Kırklareli için başka neler yapmayı planlıyorsunuz?  Ak parti adına yaptık diye tabir ettiğiniz yapılanları da okuyucularımızla paylaşırmısınız?   
Hamdi IRMAK-Bildiğiniz gibi şehrimizde 2007 yılından beri Kırklareli Üniversitesi  var ve bu gün itibari ile 18-19 bin civarında üniversite öğrencisi bu üniversite de eğitim almakta, Kırklareli’de yaşamaktadır. Bu Üniversitenin Türkiye ve dünyada önde gelen bir üniversite olması için çalışmalarımız olacaktır. Üniversitenin bulunduğu şehre hem bilimsel manada, hem de ekonomik manada büyük katkıları olmaktadır. Üniversitemiz hakkında belirttiğim çalışmalarımız bölge insanına yapacağımız hizmetler arasında önemli bir yer kapsamaktadır.
Kırklareli’de merkezi yönetimin yaptığı hizmetlerde yok  sayılamayacak kadar fazladır. Ama gönül istiyor ki çok daha fazlası olsun. Babaeski’de ki hastanenin Türkiye’de bir örneği daha yok. Şu an itibari ile tektir.  Kırklareli’de yapılan hastanemiz, evet bir takım aksaklıklar olmakta birlikte bu şehre, bu ile yapılan çok önemli bir hizmettir. Diş hastanesi Sağlık Bakanımız tarafından açılışı yapılarak Kırklareli’ne kazandırılmıştır. Keza Babaeski Sosyal Güvenlik kurumu binası. Bu bina hizmete girmeden önce Babaeski halkı hizmet  almak için Kırklareli’ye geliyor, hem zaman, hem de ekonomik kayba uğruyordu.
Trakya’ya genelde, Kırklareli’ye özelde baktığınızda %60’ının tarım arazisi olduğunu göreceksiniz.  İnsanlar tarımla uğraşmaktadır.   Bu tarım arazisinin sulaması ile ilgili seçim zamanında Veyseloğlu Bakanımız geldi ve sulama ile ilgili sekiz tane tesisin açılışını gerçekleştirdi. Bunları devam ettireceğiz. Köylümüzün daha fazla destek ve daha fazla  ürün alması için   hazırladığımız projeleri, orman köylümüz için hazırladığımız  projeleri   hayata geçirmeye devam edeceğiz. 
Hükümet olarak Buğday taban fiyatlarını 20 gün önce de açıklayabilirdik ama bunu bir seçim malzemesi olarak kullandılar algısını sağlalamak için açıklamadık. Biz bunu yapmasını bilmezmiydik? Biz hakikatten ilkeleri ve prensipleri ile yol alan bir siyasi hareketiz. İsteseydik seçimden önce taban fiyatlarını açıklardık. Hatta daha yüksek rakamlar açıklar ve böylece bir oy devşirmesi sağlayabilirdik. İşte bunları yapmıyoruz. Bunlar bizim ilkeli davranmamızdan kaynaklanıyor. Fırsatçı davranmak yerine ilkeli ve prensipli davranıyoruz. Ülkenin gerçeklerini ortaya koyuyoruz.  Biz bugün yaşıyoruz ama bizim çocuklarımız, bizim torunlarımız en az bizler kadar önemli. Onların yaşayacakları İl, onların yaşayacakları çevre bizim yaşadığımızdan  daha güzel olmalıdır. Biz bunların gerçekleşmesi için siyaset yapıyoruz.
Babaeski’ye bakın,  halkımız bir yıldır o çamurun içinde. Biz yapmak istesek de  onu yapma gücümüz yok. Biz ancak onun kaynaklarını verebiliriz.Hükümet olarak bu kaynakları verdik de. Yapacak olan Yerel yönetimdir. Onu da biz yapamayız ki.

İktidar olduğumuz  dönemlerde bunları yaptık. Ancak hizmetin hızlı bir şekilde gelmesi için başında örnek verdiğim illerde olduğu gibi merkezi yönetim ile yerel  yönetimlerin paralel çalışacak konumda olması çok önemli. Bunun da iyi bilinmesi gerekir.

Hiç yorum yok: