26 Ocak 2013 Cumartesi

Hem Dünyalık, hem ahiretlik


Kırklareli Günlüğü

Faruk Ceylan
Önceki gün kabir ziyareti için şehir mezarlığına gittim. Modern bir mimari ile yapılmış olan binayı gürünce şaşırdım ve bir o kadarda hoşuma gitti. Binanın etrafında dolaşırken, aradığınızda makamında zor bulabileceğiniz, mesai saatinin tamamına yakın bir kısmını sahada geçiren çalışkan ve güler yüzlü Park ve Bahçeler Müdürü Selçuk Tanta'yı gördüm. Tanta kardeşim merakımı gidermek adına beni biraz bilgilendirdi. Önce bilgi vermek istemediyse de orada vatandaş olarak bulunan biri olarak bina hakkında yorumsuz bilgileri bana aktardı. Belediye Başkanının Kırklareli'ne sağladığı hem maddi, hem de manevi anlamda mükemmel hizmetten tesadüfen de olsa bilgi sahibi olmama vesile oldu.
Belediye Başkanımızın ortaya koyduğu hem manevi, hem de maddi yanı olan bu hizmet bence tartışmasız mükemmel bir hizmet. Başka İllerde böyle bir hizmet var mı bilmiyorum ama hizmet Kırklareli'nin yaşayanına da, ölenine de büyük önem ve saygının ifadesinden başka bir şey değil.
Binaya girdiğinizde sarıklı bir imamla Mustafa Kemal Atatürk'ün birlikte dua ettikleri,
2.40x1 metrelik bir tablo sizi karşılıyor. Tablonun üzerinde "Din lüzumlu bir müessesedir.
Dinsiz Milletlerin devamına imkan yoktur. Yalnız şurası var ki din, Allah ile kul arasındaki bağlılıktır. K.Atatürk." yazıyor.
Hizmet hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak için Başkan Çağlayan'la görüştüm. Morgu,
yıkama birimi, idari birimi ile mükemmel bir kompleks. Çatı katında bulunan büyük depoda kefen ve cenaze levazımatıyla ilgili malzemeler stoklanmış.
Vatandaş artık cenazesi olduğunda parmağını kıpırdatmayacak. Belediye yetkilileri gelip cenazeyi hastaneye götürecek, yıkama işlemlerinden sonra kefenleyip diğer Dini vecibelerin yerine getirilmesini sağlayacak. Cenaze için mezarı kazdıracak ve defin işlemi tamamlanacak. Bundan daha güzel bir hizmet olur mu üstelik bu hizmetler karşısında zengin fakir ayırımı yapılmayacak ve tek kuruş ücret alınmayacak.
Sohbetimiz sırasında Çağlayan'ın çok samimi ve duygulu olduğunu gördüm. Son cümle olarak Başkan Çağlayan; "İnsanımızın sadece yaşayanına değil, ölenine de sahip çıkılmasının gerekliliğine inandığımız için böyle bir hizmeti veriyoruz. İnançlarımız ve Kültürümüz gereği ölene de, yaşayana da sahip çıkmak zorunda olduğumuza inanıyoruz" dedi.
Bende kendisine bir Kırklarelili olarak Sadece Dünyalık olmayan bu ahiretlik hizmeti için teşekkür ederim."

Hiç yorum yok: