7 Ocak 2014 Salı

Emekliliğini Ahşap Yakma Resim Sanatı ile değerlendiriyor.



Gülcan Kutlu-Demirköy'e uzun yıllar hizmet vermiş olan Eski Halk Eğitim Müdürü Ayhan Döğer,  17 yıl öğretmenlik ve 8  yıl Halk Eğitim Müdürlüğü yaptıktan sonra emekli olarak  çok sevdiği Demirköy'e yerleşti.
Sanatçı öğretmen Ayhan Döğer, 1979 yılında Halk Eğitim Müdürlüğü yaptığı sırada Müdürlükçe alınan yakma aletiyle tanışıp kendi çabalarıyla öğrenip geliştirdiği çalışmalarını emeklilikte sürdürerek emekliliğin tadını çıkardığını söyledi.
Çalışma yıllarının çok yoğun geçtiğini belirten Döğer ''O dönemlerde bu sanata çok fazla zaman ayıramadım ama, emekli olunca yeteneğimi değerlendirmeye karar verdim ve çalışmalarıma tekrar başladım.
Ahşap yakma bir resmin ahşap üzerine transfer edilerek, gölgelendirme tekniği ile yakılan ağaca ahşap süsleme adı verilir. Her türlü resme uygulanabilecek bu sanatta ben genellikle ülkemizde tanınmış simaların, özellikle de çok sevdiğim ve büyük saygı duyduğum ülkemizin kurucusu Atatürk portreleri üzerinde çalışıyorum, son çalışmam da Demirköy'ün ilk Kaymakam'ı Köprülü Hamdi Bey portresi oldu, bundan sonra da çalışmalarıma devam edeceğim. İleride de bu sanatı tanıtmak için bir sergi açmayı da düşünüyorum'' dedi.


Hiç yorum yok: