18 Ağustos 2017 Cuma

Vali Orhan Çiftçi


Kırklareli Günlüğü

Faruk CEYLAN
farukceylan39@gmail.com

Vali Orhan Çiftçi  Babaeski  Kaymakamı Tarkan Keskin’i ziyareti sırasında, Kaymakamlık binası girişinde yer alan çay ocağını görünce içeri girerek tezgahın başına geçip demlikten bardaklara döktüğü çayları servis tabaklarına koymuş. Yani ziyaret sırasında içilecek çayları elleri ile hazırlamış. Vali Çiftçi’nin bu davranışı ulusal ve yerel basında yer almıştı.
Vali Orhan Çiftçi Basına yaptığı açıklamada, Erzincan’ın Kemah  ilçesinde doğduğunu, eğitimini Ankara'da yaptığını belirterek; "Babam çaycılık yapıyordu. Okul yıllarımda çaycılık yaparak ben de babama yardım ediyordum. Çay ocağını görünce 
dayanamadım, öğrencilik günlerim aklıma geldi.  Çay servisini hazırlayarak gençlik yıllarımı yad ettim." dedi.
Vali Çiftçi bu  samimi davranışı ile nefisini hiçe sayan, kibri olmayan bir profil çizmiştir. Böyle bir ruh haline, taktir edilmekten  ziyade söyleyecek  bir söz yok sanırım…
 İstanbul Bağcılar Kaymakamıyken Kırklareli Valiliğine Atatan Orhan Çiftçi, Kırklareli’nde ki görevine başladığı gibi Kamu kurum ve kuruluşları ile İlçe ve köyleri, esnafı ziyaret ediyor, çevreyi tanıyor ve bir anlamda nasıl bir yerde Valilik yapacağının araştırma ve incelemeleri ile uğraşıyor, halkın içine karışıyor. Bence çok da iyi yapıyor. Sizce de öyle değil mi?
Engelliler Derneği Spor Kulübü Başkanı Erol Gökçe ağabeyim, Vali Orhan Çifçi’yi Bağcılar Kaymakamıyken tanıdığını, kendisinin sporu ve sporcuyu çok sevdiğini belirterek, kendisi ile yaşadığı bir diyalogu hatırlattı ve diyalogda geçenleri şöyle anlattı; “ Engelliler spor kulübü sporcularını bir maça götürüyordum. Maddi imkansızlıklarla yaptığımız mücadelede İstanbul’da yolda kalmıştık. Kendisine giderek yardım istedim. Şartların zor olduğunu takımımın gurupta lider olmasına rağmen ligden çekileceğimizi anlattım. Orhan Çiftçi bey bana; “Sakın böyle bir şey yapmayın.  Mücadeleyi elden bırakmayın.” diyerek  maddi, manevi destek vermişti. Yıllar sonra Kırklareli Valisi olduğu gün karşılaşmamızda bana kulübün devam edip etmediğini sordu. Orhan Çiftçi beyin Kırklareli Valisi olması spor ve sporcu için büyük bir kazanç.”  dedi. Valimizin spora ilgili olması, sporu sevmesi amatör ve profesyonel sporcular için önemli bir kazanç.  
Vali Orhan Çiftçi, nur içinde yatsın Vali Kenan Güven paşayı hatırlattı bana. O da , Kırklareli Valiliğine atandığında Kırklareli’ni tanımak için ayak basmadık yer bırakmamış, köy kent her yeri gezmiş, kahvehanelerde vatandaşlarla buluşarak  halktan bilgiler  almıştı ama Kenan paşa bu işi tebdili kıyafet  yapmıştı. Yani  o halkın içine girdiğinde kimse onun Vali olduğunu bilmiyor,  asker oğlunu ziyarete gelmiş bir baba olarak tanıyorlardı. Vali paşa bu sayede halktan ve Kamudan aldığı  bilgiler ile   deyim yerindeyse  Kırklareli’nin altını üstüne  çevirmiş, beceriksiz ve  kötü yöneticilerin canını okumuş, efsane olmuştu. Ruhu şad, mekanı Cennet olsun inşaallah.

Devletin Valisi olmak önemli.  Dilerim Kırklareli’mizin yeni Valisi Orhan Çiftçi’de  Devletin Valisi olarak  Kırklareli’nin unutulmaz Valileri arasına girer.  Ben kırk yıla yaklaşan gazetecilik birikimime dayanarak Vali Orhan Çiftçi’de  bu ışığı görüyor, Cenab-ı Allah muvaffak etsin, utandırmasın diyorum. 

Hiç yorum yok: