29 Haziran 2015 Pazartesi

Aç ve tok

Kırklareli Günlüğü

Aç ve tok.

Faruk CEYLAN 


Mübarek Ramazan ayı;  empati yapmayı , aç insanların halinden anlamayı öğreten büyük bir ibadettir.
Bu mübarek ayda, sadece oruç tutanlara değil, tutmayanlara karşı da anlayış gösterilmesi gerekir. Bu sayede onların gönüllerine de  güzel duyguların taşınmasına vesile olunabilir.
Bir çoğumuz İftar sofralarında, sahur sofralarında mütevazi de olsa birçok nimeti bir arada bulabiliyoruz. Bir çoğu da abartılı  iftar sofralarında basına poz veriyor.
Oruç tutarken aç kaldığımızda, susuz kaldığımızda o yemeği o gıdaları bulamayan insanların durumu ile kendi durumumuzu  mukayese ediyoruz.. Ediyoruz da, karnımız doyunca onlar aklımızda kalıyor mu? Kalıyor ise onları arayıp buluyormuyuz? Çünkü insanın karnı doyunca rehavet çöker ve açken aklına gelenler çabucak akıldan gider. İşte hepimiz sık sık bu soruları kendimize sorup, cevabını da dos doğru vermek durumundayız...
 Ramazan; hoşgörünün, sevginin ve saygının doruğa ulaştığı bir aydır. Ramazan, aynı zamanda yardımlaşma ve paylaşma ayıdır. Yoksula, hastaya ve ihtiyaç sahibi olanlara yardım elinin uzandığı bu ayda;  acaba servetinin hesabını bilmeyen kaç zengin, rızık bulmakta güçlük çekenleri arayıp buluyor. Lafım bulanlara değil, kimse üzerine alınmasın, zira ben bahse konu olanları bizzat biliyor ve onlara söylüyorum...

Bu mübarek ayda bir lokma ekmek bulamayanları arayıp bulmak inanın çok zor değil. Çünkü onlar zaten gözümüzün önünde. Önemli olan onlara gören gözlerle bakabilmektir. Örnek vermem gerekirse  ben şöyle bir etrafıma bakıp, bir lokma ekmeğe ihtiyacı olan, rızkını çöpte arayan, üstelik yaşlı ve düşkün bir çok insanı görebildim. Birini de hissettirmeden arkasından görüntüleyerek siz değerli yardım sever halkımızla paylaşayım istedim.
 Yardım sever  halkımızı tenzih ediyorum, benim sözüm aç ve yoksulu  görmezden gelene, iftar sofralarında fakirin yerine zengini ağırlayıp, şov yapanlaradır.

Ramazan ayının; yoksullarla, kimsesizlerle ve yüreği yaralı insanlarla güzelliklerin paylaşıldığı ve onların unutulmadığı bir ay olmasını diliyorum. 


Hiç yorum yok: