20 Mayıs 2016 Cuma

TÜRKAN SAYLAN 7.ÖLÜM YILDÖNÜMÜNDE KIRKLARELİ’DE ANILDI


Çağdaş Yaşamı  Destekleme Derneği Kırklareli Şube  Başkanlığı Dönmezler çiftliğinde verdiği kahvaltıyla Prof.Dr. Türkan Saylan’ı ölümünün 7. Yılında andı.

Sınır Kent Haber

13  Aralık 1935 günü İstanbul'da doğan, 18 Mayıs 2009 tarihinde yakalandığı amansız hastalığa yenik düşerek hayata veda eden, ÇYDD. Genel Başkanı Prof. Dr. Türkan Saylan;  9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından 31 Mart 2000 tarihinde Sosyal Hizmetler Danışma Kurulu üyeliğine seçildi. 10. Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer tarafından Üniversitelerarası Kurul kontenjanından 2 Şubat 2001’de YÖK üyeliğiyle görevlendirildi.  13 Aralık 2002'de üniversitelerdeki görevlerinden yaş haddinden ötürü emekli olduğu için ayrıldı.

14   Mart 2003'te,  Bakanlar Kurulu kontenjanından  yeniden YÖK üyeliğine getirildi ve  bu görevi  Mart 2007’de bitirdi.
2003–2004 yılları  arasında Başbakanlık İnsan Hakları Danışma Kurulu üyeliği ve İstanbul İl İnsan Hakları Kurulu üyeliklerinde bulundu. ÇYDD Genel Başkanı olduğu dönemde  milyonlarca yoksul  çocuğa  eğitim imkanı verdi.
ÇYDD’nin kurucusu ve Genel Başkanı olan  Prof.Dr. Türkan Saylan,  ölümünün  7. Yılında ÇYDD Kırklareli Şube Başkanlığının Dönmez Çiftliğinde düzenlediği kahvaltılı toplantı ile anıldı.
Toplantıya Belediye Başkanı Mehmet Siyam Kesimoğlu’nun eşi Sibel Kesimoğlu, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği yönetici ve üyeleri, eski Başkan ve yöneticileri, STK Temsilcileri, büyük bir davetli topluluğu katıldı. 
Dönmezler çiftliğinin  tamamen doğal ortamı ve mis gibi havasında bir araya gelen yüzlerce konuk, Türkan Saylan’ı anma etkinliğinde doğa ile baş başa  kahvaltı yapma fırsatı buldular. Katılımcılar Başkan Birsen Meriç ve ekibinin kalplerini açtıkları etkinlikte  samimi ortamdan istifade ettiler ve  kaynaşarak keyifli anlar yaşadılar.  
Türkan Saylan’ı anma Toplantısı  Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) Kırklareli Şube Başkanı Birsen Meriç’in konuşması ile başladı. Başkan Birsen Meriç konuşmasında şunları kaydetti;  “Çağdaş Eğitim yoluyla, çağdaş topluma ulaşma hedefi doğrultusunda bir ışıkta siz yaktığınız için sonsuz teşekkürler ediyorum.
Her çocuğun bilimsel bir eğitim öğretim sistemiyle eğitim alabilmesi, okuyabilmesi gerektiğine inanlardanım. İnancımla, samimiyetimle, sevgimle bu yolda yürümenin gururunu yaşıyorum. Bu anlamlı günümüze hoş geldiniz. Şeref verdiniz kıymetli misafirlerimiz. Umarım; yan yana, can cana, yürek yüreğe keyifli bir kahvaltı yaparız.
Adım Türkan, Soyadım Saylan… Kızlarımız okusun, kadınlarımız erkeklerle eşit yurttaşlar olarak yaşama katılsın, gençlerimiz kendilerini özgürce geliştirsin ve herkes güzelliklerden nasibini alsın istedim.
İnsanlar arasında hiçbir ayrım yapmadım. Bana ihtiyacı olan herkese destek oldum. Yaşamım boyunca Cumhuriyetin temel değerlerine sıkı sıkıya bağlı kaldım ve hep  Mustafa Kemal’i izledim. Yaşamı ciddiye aldım. Çünkü tek kaygım, yapmak istediğim işlerin yarım kalmasıydı…
İşte sevgili dostlar; böyle bir insanın yürüdüğü yoldan yürümenin büyük gururunu yaşıyorum. O muhteşem insanı yitirmenin 7. Yılında onu özlemle,saygıyla anıyorum. Yaptıkları yolumuza ışık olacaktır.
Değerli çocuklarımız Kalbimizde yaşayan Türkan Saylan’ın sizlere de bir mesajı var.
Sevgili Gençler;
Bu ülke, bu toplum ve bu dünya için ne denli önemli olduğunuzu hiç aklınızdan çıkarmayın. Daima çağdaş bir insan olmayı hedefleyin. Kendinize güvenin. Toplumumuzun sorunlarına çözüm üretmek için uğraş verin ve mutlu olun.
Sorunun değil, çözümün parçası olun.  Türkan hocamız bu mesajı 19.04.2005 tarihinde yazarak siz gençlerimize seslenmiştir.  Türkan hocamızda Büyük Önder Mustafa Kemal
Atatürk gibi umudunu gençlere ve Türk insanına bağlamıştır. Hepimiz bu güvene layık olabilmek için, güveni boşa çıkarmamak için canla başla çalışmalıyız.
Değerli konuklarımız;
Sizlerde değerli katılımlarınızla etkinliğimize teşrif ettiniz. Hepinize gönülden teşekkür ediyorum. Sağladığınız desteklerle daha çok çocuğumuzun, gencimizin yüreğine dokunacaksınız.  Bundan emin olabilirsiniz…
Etkinliğimizin  bu kadar kısa sürede gerçekleşmesini sağlayan ve hiçbir desteği esirgemeyen güzel insanlarımız var. Müsaadelerinizle onları sizlere tek tek tanıtmak istiyorum.: Öncelikle bize yüreklerini de, mekanlarını da açan, bizlerden daha fazla özveride bulunan, Dönmez çiftliği sahipleri Saniye, Yetkin, Doğan Dönmez’e, ve çiftliğin tüm emekçilerine, her zaman yanımızda olan ve liste yaparken sınır tanımayan Sinan Yanardağ’a,  destekleriyle her daim yanımızda olan Gürkan Oras’a, Dere Tavukçuluk sahibi Mehmet Sağ ve eşine, derneğimizin kurucusu  Ünal Başkur’a, Egem Markete, Köysel Doğal reçellerinin üreticisi Ayhan beye, ÇYDD’nin kolu kanadı olan Kırklareli Belediye Başkanı
Mehmet Siyam Kesimoğlu, eşi Sibel Kesimoğlu ve tüm Belediye çalışanlarına, Kent Konseyi başkanı Seyfi Meriç ve yönetimine, CHP Kadın kollarına, bizim sesimiz olan değerli Basınımıza, beni sürekli yüreklendiren, her zaman yanımda olan, canla başla çalışan çok kıymetli canlarım, yol arkadaşlarıma, Gönül İşleri Organizasyon sahibi Belgin Göç’e  etkinliğimize katılarak  yanımızda olan kıymetli misafirlerimize, Derneğimiz  Yönetim Kurulu  adına, çocuklarımız adına sonsuz teşekkürler. Hepinize minnettarız.  Alkışların en kuvvetlisi sizlere gelsin.  İyi ki varsınız. Bu arada isimleri sayarken unuttuğum isimler var mı bilmiyorum ama varsa lütfen bağışlasınlar. İnşaallah kimseyi unutmamışımdır.
“Her eğitimli insanın bu Cumhuriyet’e bir borcu vardır.” diyen Türkan Saylan hocamıza tekrar bir selam gönderirken, Yolu sevgiden ve ÇYDD’den geçen siz kıymetli misafirlerimize afiyet olsun.”

Başkan Birsen Meriç’in açılış konuşmasından sonra Başkan Meriç ve yönetimi tüm misafirlerle ayrı ayrı ilgilenerek katılımcılar arasında kaynaşmayı sağladılar. Katılımın yüksek olduğu kahvaltılı toplantıda gençler, öğrenciler Prof.Dr. Türkan Saylan’ın hayatından kesitler veren konuşmalarda bulundular.  Dernek yardımları ile okuyan öğrencilerin konuşmaları etkinliğe katılanlara duygulu anlar yaşattı.




Hiç yorum yok: