3 Aralık 2012 Pazartesi

İçinden temizlik işçisi geçmeyen sokak



Kırklareli Günlüğü


Faruk Ceylan
Sobacılar caddesinden, Adliyeye çıkan Oğuz Turan sokağına temizlik işçisi uğramıyor.
 Sokaktaki esnaf;
  "Bu sokağa temizlik işçisi uğramaz. Biz bu güne kadar hiç görmedik. Bu sokak içinden
 temizlik işçisi  geçmeyen bir sokak. Esnaf sabah akşam sokağı el birliği ile süpürür,
 çöpünü de atmak için Adliyenin köşesinde bulunan   konteynıra kadar taşır. " diyor.
 Kırklareli Belediyesinin köşe bucak harıl harıl çalışan işçileri neden bu sokağa girmez
 bilemiyorum da,esnaf siteme rağmen  sokağını temiz tutma çabasından da vazgeçmiyor...


Belediye'yi kazanma hedefiyle gelen Terkin'in istifasına şaşırmadım.

Ak Parti İl Başkanlığından istifa eden Hüsmen Terkin'in istifası benim için sürpriz olmadı, doğrusu hiç
şaşırmadım.Kırklareli Haberci'deki bir yazımda Sayın Terkin'in hatalar yaptığını ifade ederek,
 "Hüsmen Terkin’in tecrübeli bir siyasetçi olarak böyle ters köşeye yatması hiç hoş olmadı.  Ancak bu sayın
 Terkin’in suçu değil. Çünkü Hüsmen Terkin uzun yıllar Kırklareli’nden ayrı kalmış. İstanbul’da siyaset yapmış
 bu arada küçükler büyümüş, gençler yaşlanmış kısacası  bu dereden çok sular akmış.
Etrafındaki danışmanları, bilgilendirenleri, bazı konuları araştırıp kendilerine doğru bilgiler aktarmalıydı."
 demiştim.
Bir yazımda da ayaklarının yere basmadığına vurgu yapmıştım. Özetle sayın Terkin'in İl Başkanlığını uzun
 soluklu götüremeyeceğine dikkat çekmiştim.
Sayın Terkin'in istfa etmesi de beni haksız çıkarmadı. Asıl sorun Kırklareli seçmeninin, İstanbul'daki
seçmenden farklı bir karekteristiğinin olduğudur. Bunu iyi tahlil edemeyince de başarılı olmak mümkün değildir.
 Ak Partide İl Başkanlığını  en iyi şekilde gerçekleştiren Emin Tunç olmuştur. Tunç yapıyı iyi bildiği için partili
 partisiz bir çok insanın sempatisini ve sevgisini kazanmış, genel seçimlerde Ak Partinin oyunu yükselterek
 Milletvekilliği kazanılmasında büyük pay sahibi olmuştu.
Şimdi Yeni İl Başkanının kim olacağı konusu merak edilir oldu. Hüsmen Terkin'in istifasından sonra epey bir
 zaman geçmesine rağmen yeni İl Başkanı henüz belli olmadı. Fısıltı gazetesi İl Başkanlığı için iki adayın
 olduğunu fısıldıyor
 Bunlardan biri Emin Tunç, diğerinin ise A.Gökhan Sarıçam olduğu söylentileri yoğun bir şekilde
ortalıkta dolaşıyor.

Hiç yorum yok: