21 Şubat 2012 Salı

Kırklareli”nde “ Okullar hayat olsun “ projesi imzalandı.

Faruk CEYLAN-Kırklareli Halk Eğitim Merkezi’nde Vali Mustafa YAMAN, Belediye Başkanı Av. Cavit ÇAĞLAYAN, İlçe- Belde Belediye Başkanları, İlçe Kaymakamları, Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ertuğrul ÇETİNTAŞ, Ticaret Borsası Başkanı Turhan ALTINTEL, İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim KORKMAZ’ ın ve Orman İşletme Müdürü ve okul müdürlerinin katılımlarıyla gerçekleşen “ Okullar Hayat Olsun” Projesi Tanıtım ve Protokol İmza Töreni gerçekleşti.
Projenin Amacının; Okulların; velilerin, mahallelinin ve çevrenin hizmetine açılması, öğrenciler ve yetişkinler için birer “ hayat boyu öğrenme merkezi” ve eğlenme-dinlenme aktivitelerine imkan veren “ yaşayan güvenli alanlar” haline dönüştürülmesi amacıyla yapılacak iş ve işlemlerin sağlıklı yürütülebilmesi için ilgili tarafların protokol anlaşması imzalanması toplantısı olarak gerçekleştirildi.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’yla başlayan toplantıda; Okul Bahçeleri ve Projenin Tanıtımı Konulu sine vizyon gösterisinden sonra Projenin Tanıtım Videosu ve Konya Karatay Kocatepe İlköğretim Okulundaki projenin pilot uygulama görüntülerinin ardından ilk olarak İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim KORKMAZ açılış konuşması yaptı.
İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim KORKMAZ konuşmasında; “Milli Eğitim Bakanlığımızın, Orman ve Su İşleri Bakanlığı Belediyelerle birlikte 13 Aralık 2011 tarihinde imzalamış olduğu Okullar Hayat Olsun Projesi, Merkezde; Kırklareli Belediyesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Kırklareli Orman İşletme Müdürlüğü, Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odası, Kırklareli Ticaret Borsası ve belde belediyeleri ile İlçeler düzeyinde ise; İlçe Belediye Başkanlıkları, İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri, Orman İşletme Şeflikleri, Belde Belediye Başkanlıkları ve Sivil Toplum Örgütleri taraflarınca imza altına alınacaktır.” dedi.
Bu projeyle halkımızın çok istifade edeceği, mahallemizin daha yaşanabilir, sosyal bir mahalle, okullarımıza aidiyet duygusuyla bağlı, toplumla bütünleşmiş bir yapı kazandırmanın önündeki engellerden birisinin daha kaldırılmış olacağı, ve elde edilmiş kazanımları bu projeyle hep birlikte hayata geçirildiği için mutlu olduğunu belirten KORKMAZ; katkısı olan tüm temsilcilere teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.
Daha sonra Belediye Başkanı Av. Cavit ÇAĞLAYAN yaptığı konuşmada; bu projenin Türkiye çapında bir proje olduğunu, il ve ilçelerde uygulanmasından Belediyelerin de sorumluluğunun olduğunu ve bu anlamda en önemli görevin Belediyelere düştüğünü vurgulayan Cavit ÇAĞLAYAN; projenin ana amacının okullarımızın eğitim-öğretim saatleri dışında da topluma açık hale gelmesi olduğunu belirtti. Belediye olarak okul bahçelerine sosyal yaşantı alanları, peyzaj düzenleme ile topluma açılmasının bu protokol ve mevzuat gereği bunu mümkün kıldığını iletti. Projenin Kırklareli halkına hayırlı olmasını dileyerek sözlerine son verdi.
İl ve İlçe Belediyelerin katılımları ile imzalanan protokolden sonra Vali Mustafa YAMAN konuşmasında; hayatın eğitimle başladığını ve ömür boyu sürdüğünü eğitim mekansız olsa da mekanlara ihtiyacımız olduğunu ve bu sürecin ölene kadar devam ettiğini belirten Vali Mustafa YAMAN, proje süresinin 5 yıl olduğunu ve artık okullarımızın daha güçlü ve yaygın bir şekilde kullanılacağını, okul bahçelerinin ise yaşayan güvenli alanlara dönüşeceğini belirtti. Bu proje ile kurumlarımızın kendilerine düşeni paylaşacağını, ilimiz ve ülkemiz için önemli bir kazanç olduğunu iletti.
Toplu fotoğraf çekimi ve ikramlardan sonra toplantı sona erdi.

Hiç yorum yok: