29 Şubat 2012 Çarşamba

Erol Büyükburç 60. sanat yılında Kırklareli”nde konser verecek


Faruk CEYLAN-Müzik yaşamında 60'ncı yılını dolduran Erol Büyüksurç, sanat hayatı boyunca konser vermediği 11 ilde konser verebilmek için çalışma başlattı.
İlk olarak Kırklareli'ne gelerek Belediye Başkanı Cavit Çağlayan'ı ziyaret eden Büyükburç, 21 Nisan günü Kırklaril”nde ücretsiz konser düzenlemek istediğini söyledi.
Başkan Çağlayan, Büyükburç'u konuk ettikleri için çok mutlu olduklarını söyleyerek, "Değerli sanatçımız Erol Büykburç'un Kırklareli'ne gelmesinden büyük mutluluk duyduk. Sanat hayatının 60'ncı yılında Kırklareli'nde konser vermek istemesi bizim için gurur verici" dedi.

Erol Büyükburç ise sanat hayatı Türkiy nin her yerdinde konser verdiğini, konser vermediği 11 ilin olduğunu söyleyerek, "Bu turnelerde çok özel izlenimlerim oldu. Hangi şehirde benim bu modern yaklaşımıma değer vereceğini inceledim. Kültür düzeyi yüksek ve okumuş toplumların daha çabuk algılayacağı bir durumdur. Bu sevenlerimle bir vedalaşma konseri olsun istiyorum. Vedalaşmanın da bir anlamı olsun istedim. Bu coğrafyada zor günlerin yaşandığı bir süreç içindeyiz. Burada Türkiye nin dirlik ve birliğini yansıtan bir durum ortaya çıkacak" diye konuştu.

Kırklareli'nde 21 Nisan tarihinde hava şartlarına göre Festival Alanı'nda ücretsiz 60'ncı Yıl konseri verecek olan Erol Büyümburç, Barış Manço, Cem Karaca ve Tanju Okan gibi vefat etmiş değerli sanatçıların eserlerini seslendirerek, onları anmayı planladığını ifade etti.

Bakü'de düzenlenecek Eurovision Şarkı Yarışması'nda ülkemizi temsil edecek olan Can Bonomo'nun yanlış bir tercih olduğunu da belirten Erol Büyükburç şunları söyledi:

"İçinde bir sürü yanlışlıklar da olsa o karara varmış olduklarından vebal içine girmişlerdir. Bunu çok derin değerlendirirsem bir kitap yazacak kadar anlatımım olur. Bu genç sanatçımızın vücut dili ile bir yere varmışlığı var. Burada inşallah şans bizden yana güler. Bu işi çok garantiye almak gerekir. Ben bu işi çok boyutlu ele alsam başka sanatçılar da önerebilirim. Can Bonomo'nun o kadar ses eğitiminin olduğuna inanmıyorum. Sahnelerde sevimlilik kimyasını kullanmış olabilir. O sevimlilik geçidir. Avrupa onun gibi ne sevimli adamlar görmüştür. Onlar içinde sen kafa atmaya çalışırsan olmaz. En anlamlı sözümü sonda söylemiş oldum. Onlara kafa atamaz, başarılı olamaz diyorum."

Hiç yorum yok: