15 Ağustos 2011 Pazartesi

Kırklareli Günlüğü

Ramazanın bereketi iftar yemekleri de, yemeği yiyen kim?

Faruk Ceylan
Mübarek ramazan-ı şerif sebebiyle iftar yemekleri veren, verene. Ne kadar güzel değimli? Güzel olmasına tabi ki güzel de, yemeği yiyenler kim?
İftar yemeği verenler eşini dostunu, arkadaşını, komşusunu iftara davet edip iftar sofralarında şov yaparlarken, masalarda bu yemeğe ihtiyacı olanlardan ziyade ihtiyaç sahibi olmayanlar yer alıyor. Yani tabiri caiz ise, “Körler sağırlar birbirini ağırlar” oluyor.
Ramazan bereket ayı, fakire yardım ayıdır. Zengine mükellef sofralar kurup, fakiri sofraya davet etmeme  ayı değildir. Kimse alınmasın, belki herkes değil ama iftar yemeklerini düzenleyenlerin büyük çoğunluğunun  sofralarında yer alanların iftar yemeklerine ihtiyacı olanlar değil, olmayanlar  dolduruyor…
Ramazan’ın dördüncü günüydü, pide kuyruğunda bekliyorum. Önümdeki bir adam  tezgaha yanaştı ve “Bir tane pide almak istiyorum ama param yok. Bana bir pide verirmisiniz?” dedi. Fırıncı adama pideyi verdi. Pideyi alan adam süratle fırından ayrıldı. Pideyi isteyen kişinin dilenci olma  ihtimali nerdeyse imkansız gibiydi. Kılık kıyafeti, diksiyonu dilenmeyi adet edinmiş insanlara hiç benzemiyordu. İhtiyaçlı ve fakir bir insana da benzemiyordu…
Önceki gün iftara kısa süre kala bir marketin önünde çöp konteynerini karıştıran 60-65 yaşlarında biri gözüme ilişti. Adamın kıyafetine baktığımda, oldukça temiz giyimli biri olup, geçimini pekte bu konteynerlerden topladıkları çöplerle sağlayan vatandaşlara benzer bir hali  yoktu. Çöpü özenle karıştırıp, marketin atmış olduğu ezik domates ve sebzeleri seçip, poşetle atılmış bayat ekmekleri inceleyerek elindeki temiz poşete aynı özenle koyuyordu. Bir müddet kendisini izledim. İbret olsun diye fotoğraf makinemle fotoğrafını çekmeyi düşündüm ama vicdanım  onu deşifre etmeye ve onurunu kırmaya izin vermedi.
Bu tablo beni ziyadesiyle üzdü. İçim acıdı. Yanına gidip kendisine para vermeyi teklif edeyim dedim ama bu tablo içinde ona para vermenin ne kadar doğru olacağını bilemedim. Tepkisinin ne olacağını kestiremedim doğrusu. Çaresiz ne yapacağıma karar veremedim. Bu durum  üzüntümü daha da arttırdı…
Belki sizlerde buna benzer görüntülerle birlikte, şanlı şöhretli, masalarını ikram edilen o yemeklere ihtiyacı olmayanların doldurduğu  iftar davetlerine şahit oluyorsunuzdur sevgili okurlarım…

Hiç yorum yok: