Faruk CEYLAN farukceylan39@gmail.com |
Kırklareli Günlüğü
Tren gelir hoş Gelir. Kırklareli’ye boş gelir!
Trakya'daki demiryolu
İstanbul'da Sirkeci Garından başlar, Edirne'nin Uzunköprü ilçesine, oradan
da Yunanistan'a gider. Bu hatta üç makas
vardır. İlk makas, Alpullu'yu geçtikten
sonra ayrılır, ayrılan hat Babaeski ve Kırklareli'ye uzanır.
İkinci makas, Pehlivanköy'den sonra ayrılır, ayrılan hat Edirne il merkezine ve oradan Kapıkule'ye gider; Kapıkule'den sonra Bulgaristan'a girerek Svilengrad'a kadar uzanır ve Avrupa'nın demiryollarına bağlanır.
İkinci makas, Pehlivanköy'den sonra ayrılır, ayrılan hat Edirne il merkezine ve oradan Kapıkule'ye gider; Kapıkule'den sonra Bulgaristan'a girerek Svilengrad'a kadar uzanır ve Avrupa'nın demiryollarına bağlanır.
Milli mücadele sonrası Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün
başlattığı ülkeyi demir ağlarla örme
projesinde Hemşehrimiz Atatürk’ün talimatıyla
demir yolu projesinde Alpulluyu geçtikten sonra ayrılan hatla Babaeski ve Kırklareli dahil
edilmiş ve tren Kırklareli Merkeze gelmiş, uzun yıllar yolcu taşımış, daha
sonra da yük taşıyarak hizmet vermiştir.
Özgürlük mücadelesinde Dünya milletlerine örnek olmuş olan,
Türlü tevatürler ve karalamalarla
itibarsızlaştırılmaya çalışılan Hemşehrimiz Mıustafa Kemak Atatürk,
Milli mücadele sırasında ilk savunma teşkilatını 1915 yılında Kırklareli’de
Müdafaa-i Milliye Cemiyetini kurarak başlatmıştır. O yıllarda daha
Trakya-Paşaeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti kurulmamıştır. Hemşehrimiz Atatürk’ün insanımıza verdiği
değer ve güven ortadır.
Şimdi siyasiler
Kırklareli’ye hızlı trenin
geleceğini, bu hızlı trenin Kırklareli’ye canlılık getirerek kazanımlar
sağlayacağını anlatmaktadır. Halkımızın
büyük çoğunluğu da Hızlı trenin sahiden
Kırklareli Merkeze kadar geleceğini zannetmektedir. Oysa hızlı tren Babaeski’den Kırklareli’ne
gelmeyecektir. Canlılk ve kazanımlar Babaeski’den Kırklareli’ye geçemeyecektir.
Aksine Kırklareli Babaeski’ye giderek canlılık ve kazanım sağlayacaktır…
Şimdi birileri çıkıp, proje gereği tren Babaeski’ye kadar
gelebilmekte, oradan öte geçememektedir. Diyebilir. İyi de bu tren neden Kırklareli’ye gelememektedir? Yoksa Tenoloji
mi müsait değildir?
Kırklareli de var olan tren hattı yenilenip tekrar
devreye alınamamaktamıdır? Bu kadar
büyük yatırıma Kırklareli Merkeze gelecek hat büyük maddi külfet mi
sağlamaktadır yoksa..
Hızlı tren hattının Kırklareli’ye gelememesi proje hazırlanırken iktidarın Milletvekili olan zatın basiretsizliğinden, iktidarın da Kırklareli’ni çok fazla önemsememesinden başka bir şey değildir.
Bu yüzden Kırklareli’ye hızlı tren gelecek,
Kırklareli’ye canlılık ve kazanım
sağlanacak söylemleri beyhude söylemlerdir. Aksine siyasi kazanım sağlamayı
hedefleyen söylemlerdir.
Netice itibari ile bir gerçek vardır o da hızlı trenin
Kırklareli Merkeze gelemeyeceğidir. Hızlı tren gelmezse gelmesin ne olacak k?
Nasıl olsa Vilayet meydanında işe yaramayan bir
uçağımız var ya, istasyona da işe yaramayan tarihi bir tren, arkasına da bir vagon konur
ve nostaljik bir görüntü sağlanır elbet.
Hem de bu tren İstasyon ve festival alanında oldukça fiyakalı bir görüntü sağlar.
Şimdi ne olacak? Kırklareli insanı makus talihine küsmeden,
“ aslı olmadı bari maketi olsun.”
diyecek ve işe yaramasa da konulduğu yerde fiyakalı duracak olan trenini
bekleyecek…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder