2 Şubat 2011 Çarşamba

Sağlıkta Reform aldatmacası

Tüketici Hakları Derneği Başkanı
Hüseyin Kahraman
Tüketici Hakları Derneği Kırklareli Şube Başkanı Hüseyin Kahraman yayınladığı basın açıklamasında "Sağlıkta reform" paketiyle herkese eşit, kaliteli ve bedelsiz sağlık hizmeti sağlanacağının söylendiğini ancak tam tersinin yapıldığını kaydetti. 
Ayakta tedavide hekim ve diş muayenesi için katılım payı alınmaya başlandığını, bu uygulama karşısında yoksul ve dar gelirli yurttaşların çaresizlik içine itildiği belirtildi. Kahraman açıklamasında şunları kaydetti;
“25 Mart 2010 tarihli Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Uygulama Tebliği'ne ve şu andaki uygulamaya göre; ikinci ve üçüncü basamak resmi sağlık kurumlarında 8TL, özel sağlık kurumlarında ise 15TL katkı payı alınmaktadır. 
Kuyruklar kalktı, dendi. Ancak, kalkmadı. Sabah 5'de hasta listesine girme sırası, kayıt memuru önünde poliklinik sırası, poliklinik önünde muayene sırası, tetkik için muayene sırası, bazı tetkikler için 3-6 ay bekleme sırası, sonuç vermek için yeniden poliklinik önünde sıra…
Ücretsiz ve kapsamlı birinci basamak hizmeti vermesi gereken sağlık ocakları tamamen kaldırılarak aile hekimliğine geçilmiştir. Bu uygulamayla koruyucu sağlık hizmetleri ve ekip hizmeti kaldırılmıştır. Yerine ise, aile hekimliği getirilerek hizmetler özelleştirilmiştir. Her bireyden kesilecek olan primler tepki çekmemek için seçimlerden sonraya ertelenmiştir. 
Görüldüğü gibi, AKP'nin "sağlıkta reform" paketi verilen vaatlerin tam tersi olarak bol katkı payı, bol kuyruk, bol tetkik, bol ilaç getirdi. Koruyucu hizmetler yetersiz hale getirildi. Hasta çok, iyileşen yok!.. "Sağlıkta reform" paketi halkın sağlığını iyice bozdu!..
Tüketici Hakları Derneği olarak diyoruz ki; sağlık hizmetleri sosyal devlet ve kamu yararı gereğince ticarileştirilmek yerine tüm halka ücretsiz, eşit, yeterli ve etkin bir şekilde verilmelidir.”
kaynak:gazete trakya

Hiç yorum yok: