30 Haziran 2016 Perşembe

Gururlandırdın be Güney!


 Kırklareli Günlüğü
Faruk CEYLAN
farukceylan39@gmail.com
Güney Soykan, çoğunuzun çocukluğunu bildiği, aradan geçen yıllardan sonra  yolda görseniz tanıyamayacağı bir Kırklareli evladı. Diş Tabibi Tuna Soykan ağabeyimizin oğlu. Tuna ağabey zaman zaman ettiğimiz sohbetlerde bana Güney’in iyi bir reklamcı olduğunu,  mükemmel işler yaptığını anlatırdı. Bende şahine yavrusu kuzgun gelir misali, “eh oğlu, tabi ki anlatacak ve gurur duyacak.” diye aklımdan geçirirdim bilmediğim için. 
Sonra Tuna ağabeyin Milletvekili aday adaylığı sürecinde reklam  tanıtımlarını, tanıtım için hazırlanan materyelleri görünce; “Abi senin reklam çalışmalarını kim yapıyor?” Diye sorduğumda oğlu Güney’in yaptığını öğrendim ve o gün Tuna ağabeyin oğlu için boş konuşmadığını anladım. Bu delikanlının önemli bir yetenek olduğu kanaatine vardım…
Şimdi de o işinin ehli olduğuna kanaat ettiğim Kırklareli delikanlısı, başta Fransa  olmak üzere, Avrupa’nın tüm televizyonlarından canlı olarak yayınlanan ‘Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ ödül töreninde ING için hazırladığı “The Next Rembrandt” kampanyası ile ‘Altın Aslan’ ödülü aldığını öğrendim.
Oğlunun böyle muhteşem bir başarı elde etmesi doğal olarak Tuna ağabeyi çok gururlandırdı ama sadece onu mu?  Güney Soykan başta Kırklarelililer olmak üzere tüm Türkiye’yi gururlandırdı.
Gurur duymamak mümkün mü?  Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen ‘Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali dünyanın en büyük ve en prestijli reklam etkinliği. Festival dünyanın her yerinden gelen reklam, pazarlama, eğlence ve teknoloji  duayenlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Yarışmaya dünyanın 120’den fazla ülkesinden 43 bin dünya  reklam devi temsilcisi  katıldı. Güney Soykan bu devleri geride bırakarak  dünyanın en büyük ödüllerinden Grand Prix  ödülü ile birlikte  toplam da 16 Ödül kazandı.
Bu ödüller, Marmara Üniversitesi Grafik Bölümü mezunu olan ve reklamcılık mesleğine İstanbul'da başlayan Güney Soykan’ın ilk ödülü değil. Soykan, 2013 yılında da uluslararası bir ödül kazanmıştı. Demek ki o ödül bu büyük ödülün habercisiymiş.
Güney Soykan evladımız, bu muhteşem başarısının ardından yurt dışındaki dünya devi  reklam firmalarından yüzlerce iş teklifi almış, teklifleri değerlendirerek iş hayatını Amsterdam’da sürdürmeye karar vermiş.
Bu memleket evladını kutlamak istiyorum ama onu sadece seni kutluyoruz, tebrikler Güney  falan demenin çok yetersiz olduğunu da biliyorum.
Güney kardeşim; böyle büyük başarılara aç olan Kırklarelimizi dünyaya duyurduğun, doğduğun büyüdüğün Kentin insanlarına bu gururu yaşattığın için inan sana söyleyecek söz bulamıyorum.  Kırk Şehitler diyarının evladı seni alnından öpüyor, tüm Kırklareliler gibi seninle gurur duyuyorum. Başarılarının artarak devam etmesini temenni ediyorum. Bu gururu en fazla hak edenler ise baban ve anneciğindir. Seni yetiştiren Soykan ailesini  de yürekten kutluyorum…

Hiç yorum yok: